۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۳۳

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

مردم اختلاس و مشکلات اقتصادی را بزرگترین منکر می‌دانند

مردم اختلاس و مشکلات اقتصادی را بزرگترین منکر می‌دانند

شیراز - معاون فرهنگ سازی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: ۱۴ درصد از مردم بزرگترین منکر را اختلاس و ۱۴ درصد از مردم مشکلات اقتصادی را بزرگترین مشکل اجتماع می دانند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح مفتاح بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری بیان کرد: این در حالی است که در بررسی‌های صورت گرفته در جامعه تنها ۲۱ درصد از مردم موضوع امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه بی اثر می‌دانند که در تلاش هستیم تا با ایجاد روش‌های جدید و رویکرد جدید نسبت به معرفی و کارکردهای اساسی این رکن اساسی دینی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: در پی نظرسنجی‌هایی که از مردم انجام شده است بیش از ۷۰ درصد از جامعه بر وجود و الزام وجود امر به معروف و نهی از منکر تاکید داشتند البته این افراد از واژه تذکر به جای امر به معروف استفاده کرده‌اند.

مفتاح یادآور شد: هنوز در برخی از افراد جامعه این باور وجود دارد که نباید از امر به معروف و نهی از منکر در مکان‌های مختلف استفاده کنند و از این رکن می‌توان حتی در ادارات دولت نیز استفاده کرده و بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در جامعه ۳۳ درصد از امر به معروف واهمه دارند.

به گفته این مقام مسئول موضوع فرهنگ سازی در مجموعه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصلی‌ترین اهدافی است که در نظر گرفته شده است با این حال با توجه به واهمه‌ای که در این موضوع وجود دارد شاهد هستیم که در موضوع فرهنگ سازی بسیار سخت‌تر موضوعات فرهنگی پیگیری شده است.

مفتاح با بیان اینکه تلاش بر این بوده امر به معروف و نهی از منکر را از حوزه حجاب و عفاف و انحصار آن بیرون بیاوریم و بر آموزش بیشتر این موضوع تمرکز کنیم، عنوان کرد: قانون جامع امر به معروف و نهی از منکر نداریم و مختصر است و در تلاشیم که سیاست‌های کلی اصل هشتم قانون اساسی تدوین شود تا برخی از خلاءهای قانونی را این حوزه را مرتفع کنیم.

کد خبر 5009125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha