با اجماع میان اعضای جریان مستقبل؛

سفیر لبنان در آلمان؛ گزینه احتمالی پست نخست وزیری لبنان

سفیر لبنان در آلمان؛ گزینه احتمالی پست نخست وزیری لبنان

جریان مستقبل لبنان به رهبری «سعد حریری» حمایت خود را از نامزدی «مصطفی ادیب» برای پست نخست وزیری لبنان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، به دنبال استعفای «حسن دیاب» نخست وزیر تازه کار لبنان در پی انفجار ویرانگر بندر بیروت در روز چهارم اوت با ۱۹۰ قربانی، جریان مستقبل به رهبری «سعد حریری» نخست وزیر پیشین این کشور پس از برگزاری نشستی با حضور اعضای پارلمانی خود در روز یکشنبه، از نامزدی «مصطفی ادیب» سفیر لبنان در آلمان برای تصدی پست نخست وزیری اعلام حمایت کرد.

یک منبع بلندپایه شیعه نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که حزب الله لبنان و جنبش امل نیز مصطفی ادیب را برای پست نخست وزیری نامزد کرده‌اند.

«جبران باسیل» نیز به رویترز گفت که «جریان ملی آزاد» بزرگترین جریان مسیحی در لبنان نیز ادیب را برای تصدی پست نخست وزیری معرفی خواهد کرد.

در این میان، «میشل عون» رئیس جمهور مسیحی مارونی لبنان که از متحدان حزب الله به شمار می‌رود، ملزم است این نامزد را که از بیشترین میزان حمایت در میان اعضای پارلمان برخوردار است، در نشست مشورتی روز دوشنبه منصوب کند.

پس از تعیین نامزد، فرآیند تشکیل دولت جدید آغاز خواهد شد. تا زمان حصول توافق بر سر ترکیب دولت جدید، دولت حسن دیاب، نخست وزیر پیشین به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 5011674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha