۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۱

گزارش مهر از نشست خبری شورای شهر شیراز:

رئیس: نوآوری مدنظر شورا است/سخنگو: خلاقیت عنصر گمشده شهر شیراز

رئیس: نوآوری مدنظر شورا است/سخنگو: خلاقیت عنصر گمشده شهر شیراز

شیراز-رئیس شورای شهر شیراز گفت: یکی از شاخص‌هایی که در شهر شیراز در نظر گرفته شده است نوآوری است و شورا توانسته در این خصوص گام‌های خوبی بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعبدالرزاق موسوی بعد از ظهر دوشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر عدم توجه به نوآوری در شهر شیراز بیان کرد: یکی از موضوعاتی که شورای شهر شیراز بر آن توجه ویژه داشته است موضوع نوآوری است از این رو با در نظر گرفتن جشنواره‌های مختلف سعی کرده تا از این عنصر در مدیریت شهری بهر گیری لازم صورت بگیرد.

موسوی یادآور شد: موضوع ارزیابی یکی از مسائلی است که در برنامه ریزهای شهری نیز مدنظر قرار گرفته است و موضوع ارزیابی بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون صورت می‌پذیرد این در حالی است که در شروع فعالیت شورای پنجم رویکردهایی به تصویب رسید و آن راهبردهای مدیریت شهر از نگاه شورا بود که این رویکردها دارای ۸۵ بند است که به تصویب رسید.

وی در خصوص محور فعالیت‌های شهری شیراز عنوان کرد که محور اصلی برنامه‌ریزی ها محوریت انسان‌ها است.

رئیس شورای شهر شیراز مرکز پژوهش‌های شورا را به عنوان نقطه قوت این شورا عنوان کرد و تصریح کرد: طرح‌های مختلفی در راستای انجام وظیفه مرکز پژوهش‌های شورای شهر در نظر گرفته شده است و سعی شده تا بر اساس وظایفی که برای شورای شهر در اساس نامه آن در نظر گرفته شده اقدام به تحقیق و پژوهش کند.

موسوی در خصوص ارزیابی فعالیت‌های صورت گرفته توسط شورای شهر نیز یادآور شد: معتقدیم وظایفی که بر عهده شورای شهر بوده را به خوبی انجام داده‌ایم و توانسته‌ایم با برنامه‌ریزی در خصوص مدیریت شهری به وظایفی که بر عهده شورای بوده به خوبی انجام شده است.

او در خصوص فعالیت‌هایی که در سال پایانی شورای شهر مقرر شده انجام شود تصریح کرد: تمام برنامه‌ریزی هایی که مقرر شده تا در سال پایانی شورای شهر انجام شود بر محور فعالیت‌های قبلی است و برنامه‌ریزی هایی که به صورت پنج ساله تدوین شده است در سال پایانی شورا نیز لحاظ خواهد شد این در حالی است که نمی‌توان مهر تأیید در تمامی برنامه‌ریزی ها زد و اگر برنامه‌ای دارای مشکل است باید اصلاح گردد.

عنصر گم شده شهر شیراز موضوع خلاقیت است

سعید نظری سخنگوی شورای شهر نیز در این نشست خبری در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص نوآوری گفت: عنصر گم شده شهر شیراز موضوع نوآوری است.

وی تاکید کرد: اگر به دنبال توسعه مدیریت شهری در کلان شهر شیراز هستیم باید از عنصر خلاقیت در برنامه‌ریزی های شهر در نظر گرفته شود.

نظری تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که باید مدنظر باشد حرکت به سمت مدیریت مشارکتی است این در حالی است که یکی از مشکلاتی که در کلان شهر شیراز همچون سایر نقاط کشور دیده شده است موضوع بروکراسی اداری است.

او اضافه کرد: شکست غول بزرگ بروکراسی یکی از مشکلات اصلی است در مدیریت شهری است و اگر این غول شکست بخورد شاهد ایجاد نوآوری در کلان شهر شیراز خواهیم بود.

کد خبر 5012285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha