۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۱۴

در بیانیه استاندار و امام جمعه اردبیل مطرح شد؛

عاشورا مکتب حریت، عقلانیت و آزادگی است

عاشورا مکتب حریت، عقلانیت و آزادگی است

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل ضمن قدردانی از برگزاری مراسم عزاداری باشکوه همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی، تاکید کردند: عاشورا مکتب حریت، عقلانیت و آزادگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل در خصوص برگزاری عزاداری‌ها در محلات اردبیل صادر شد.

در این بیانیه آمده است: مردم حسینی و ولایت مدار استان اردبیل؛ عاشورا مکتب حریت، عقلانیت و آزادگی است که عقل را در گستره معرفت دینی معنی و آن را بر خلاف تصور دشمنان این مکتب غنی، چونان مفتاحی برای سعادت جاودانه بشر به کار می‌گیرد.

شما ملت مؤمن این نکته را به خوبی دریافتید و آئین‌های عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را در این برهه زمانی حساس با بصیرتی مثال زدنی و شعوری حسینی، با تاثی از بیانات رهبر معظم انقلاب و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزار و عملاً بر جهانیان ثابت کردید که ملتی بصیر، پیرو واقعی مکتب عاشورا و مطیع ولایتید.

اینک که عزاداری‌های دهه اول محرم امسال به نحو احسن انجام و به اتمام رسیده‌، این‌جانبان ضمن شکرگزاری به پروردگار متعال که این توفیق ارزنده را به همه ما عنایت فرمود، از آحاد شما عزاداران فهیم استان، به‌ویژه هیئت‌های مذهبی، ریش سفیدان، مداحان و جمیع خادمان پرافتخار آستان سیدالشهدا (ع) و نیز کلیه نهادها و ارگان‌هایی که برای برقراری نظم و انضباط در مراسم مزبور، علی‌الخصوص در ویژه‌برنامه‌های تاسوعا و عاشورا از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، صمیمانه قدردانی می‌کنیم و از درگاه خداوند منان، مسالت می‌نمائیم شما مردم ولایی را همواره قرین عنایات خویش فرماید و سوگواری‌های خالصانه‌تان را ذخیره و توشه آخرت قرار دهد.

والسلام علیکم و رحمه ا… و برکاته

کد خبر 5012545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha