۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳

اروپا آماده برگزاری مسابقات تکواندو انتخابی المپیک نیست

اروپا آماده برگزاری مسابقات تکواندو انتخابی المپیک نیست

با اعلام اتحادیه تکواندو اروپا، این قاره به دلیل شیوع ویروس کرونا آمادگی لازم برای برگزاری مسابقات گزینشی المپیک را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از برگزاری رقابتهای انتخابی المپیک در بخش قاره‌ای در پان امریکن، آفریقا و اقیانوسیه، رقابتهای دو قاره آسیا و اروپا با شیوع کوید -۱۹ در دو مرحله به تعویق افتاد. در ادامه فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد رقابتهای گزینشی که به تعویق افتاده می‌بایست تا پایان سال ۲۰۲۰ برگزار شود.

اما روز گذشته اتحادیه تکواندو اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد؛ مهمترین رویداد قبل از المپیک ۲۰۲۱ مسابقات انتخابی در این قاره است اما برای تکواندو اروپا مهمترین نکته این است که همه اعضای آن بتوانند در شرایط مشابه و برابر تکواندوکاران خود را برای کسب سهمیه المپیک به این رویداد مهم اعزام کنند. در حال حاضر، به دلیل وضعیت کرونا یا همان ویروس کوید -۱۹ در قاره سبز، امکان سازماندهی این رویداد در کوتاه مدت وجود ندارد. در صورت فراهم شدن شرایط این موضوع اول به اطلاع کشورهای مختلف رسیده و سپس در مورد برگزاری آن اقدام خواهیم کرد.

رقابتهای انتخابی در قاره اروپا ابتدا قرار بود به میزبانی ایتالیا در شهر میلان برگزار شود اما بعد از لغو برگزاری در زمان مقرر اولیه، مسکو به عنوان میزبان جدید انتخاب شد که البته برگزاری مسابقات در این شهر هم به تعویق افتاد.

شایان ذکر است که فدراسیون جهانی در تدارک برگزاری مسابقات انتخابی در دو قاره آسیا و اروپا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ است. خبرگزاری مهر ۱۷ مردادماه در خبری از برگزاری رقابتهای گزینشی در قاره آسیا طی روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان ماه خبر داده بود که در صورت موافقت فدراسیون جهانی با تعویق مسابقات گزینشی اروپا، احتمال تعویق مسابقات در آسیا نیز وجود دارد.

کد خبر 5012718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha