۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۱۸

در گفت و گو با مهر مطرح شد:

«رامبو»خرس سیاه باغ وحش شیراز در اثر مارگزیدگی تلف شد

«رامبو»خرس سیاه باغ وحش شیراز در اثر مارگزیدگی تلف شد

شیراز- مدیر باغ وحش شیراز گفت: این خرس در بهترین شرایط نگهداری می شد که متاسفانه توسط افعی گزیده و تلف شد.

محمد علی قهرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حیوانات در این باغ وحش در شرایط مطلوبی به سر می‌برند، گفت: متأسفانه برخی با غرض ورزی و اعلام این خبر به نحوی وانمود کردند که گویی این خرس در اثر کم کاری مدیران و کارکنان باغ وحش مرده است.

وی با اشاره به اینکه باغ وحش شیراز دارای بهترین رتبه در کشور از نظر نگهداری و شرایط حیوانات است افزود: این مرکز بصورت مستمر توسط بازرسان محیط زیست بازرسی می‌شود و تا به حال هیچ موردی مبنی بر عدم نگهداری صحیح گزارش نشده است.

قهرمانی ضمن قدردانی از سازمان محیط زیست استان فارس گفت: پس از مار گرفتگی این خرس کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی معاینات کاملی انجام دادند و صحت اتفاق را تأیید کردند.

قهرمانی در ادامه افزود: سالهاست این باغ وحش بدون هیچ حمایت خاصی توسط خانواده قهرمانی نگهداری می‌شود و بهترین امکانات برای حیوانات در نظر گرفته شده، این خرس از کودکی توسط خود من از هند وارد و نگهداری شد و هیچکس به اندازه من از مردن او ناراحت نیست.

وی افزود: این خرس کاملاً آموزش دیده بود و در سیرک مورد علاقه مردم بود که در راستای حمایت از حیوانات از سیرک خارج و به باغ وحش آورده شد.

وی با اشاره به شرایط خوب نگهداری رامبو خرس سیاه این باغ وحش گفت: اینقدر شرایط وی مناسب بود که قرار بود خرس ماده زابل هم به اینجا منتقل شود که در صدد انجام این کار هستیم.

کد خبر 5013265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 1
      مار؟ افعی؟ تو قفس خرس؟ نگهداری عالی؟