۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان:

۶۰ درصد دانش‌آموزان استان سمنان به برنامه «شاد» دسترسی دارند

۶۰ درصد دانش‌آموزان استان سمنان به برنامه «شاد» دسترسی دارند

سمنان- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان به برنامه شاد دسترسی دارند، گفت: فعالیت حضوری مدارس در شرایط سفید ممکن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه سی و چهارمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور، اظهار داشت: ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان به برنامه شاد دسترسی دارند که می‌توانند در کلاس‌های غیرحضوری شرکت کنند.

وی بابیان اینکه شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» برنامه کاربردی ویژه تلفن همراه هوشمند است، افزود: در این برنامه سه فرآیند ورود برای دانش‌آموزان، معلمان و مدیران در نظر گرفته‌شده است که بر اساس دستورالعمل‌ها کلاس‌های درس در مناطق دارای وضعیت سفید ازلحاظ شیوع کرونا به‌صورت حضوری و در مناطق زرد کرونایی حضور دانش‌آموزان به‌صورت گروه‌بندی و در مناطق قرمز کرونایی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

فعالیت ۱۰۸۳ مدرسه در استان سمنان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه وضعیت بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه بر اساس وضعیت منطقه به خانواده‌های اعلام می‌شود، تصریح کرد: استان سمنان به چهار بوم تقسیم‌بندی شده است که ازلحاظ شیوع کرونا در هر بوم برای برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری یا مجازی تصمیم‌گیری می‌شود.

دستورانی بابیان اینکه گرمسار و آرادان در یک منطقه، سمنان، سرخه و مهدی‌شهر یک منطقه، دامغان و امیرآباد در یک منطقه و شاهرود، بسطام، بی ارجمند و میامی در یک منطقه طبقه‌بندی شدند، خاطرنشان کرد: در مناطق سفید علاوه بر آموزش حضوری، استفاده از ظرفیت نرم‌افزار شاد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۲۸ هزار دانش‌آموز در سراسر استان سمنان بیان کرد: یک هزار و ۸۳ مدرسه و هشت هزار و ۴۵۰ معلم در سال تحصیلی جدید برای ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان در سطح استان آماده هستند.

کد خبر 5013320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha