۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

۸۳ درصد نیازهای بهداشتی و درمانی قزوین در داخل استان تولید می شود

۸۳ درصد نیازهای بهداشتی و درمانی قزوین در داخل استان تولید می شود

قزوین- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ۸۳ درصد نیازهای بهداشتی و درمانی قزوین در ایام کرونا در داخل استان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان نامدار پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا که با حضور لاری سخنگوی وزارت بهداشت در سالن جلسات باقرالعلوم مدیریت بحران استان برگزار شد، اظهار کرد: قطعاً شیوع یکباره بیماری کرونا در کشور موجب شد تا حوزه بهداشت و درمان با چالشی بزرگ مواجه شود، چرا که نیاز بود در کنار مدیریت اوضاع و جلوگیری از شیوع بیماری، محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده مورد نیاز مردم را نیز تأمین کنیم.

وی بیان کرد: در این ایام با همراهی خوب مردم استان قزوین توانستیم به ظرفیت ۵۷۵ هزار ماسک در استان برسیم و در حوزه تولید الکل در استان قزوین ۴۰۰ هزار لیتر در ۱۲ روز نخست شیوع بیماری تولید و به استان‌های همجوار نیز صادر کردیم و تا به امروز نیز این مسئله ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: از روز اولی که نخستین مورد از بیماری کرونا در استان مشاهده شد راهکارهای مختلفی تدوین و اجرایی شد و در نهایت با ایجاد یک چرخه زیستی توانستیم مراحل مدیریت و مهار بیماری را شکل دهیم.

نامدار گفت: شاید یکی از دستاوردهای نظام سلامت ما نظام phc ایجاد شده در کشور بود که وجود یک شبکه خوب و نظامند در استان قزوین موجب شد با تشکیل مراکز ۱۶ ساعته و مراکز غربالگری توانستیم شرایط و روند مناسبی را در مدیریت بیماری انجام دهیم.

این مسئول بیان کرد: در کارگروه درمان و مدیریت ما از همان روزهای نخست علی رغم این که جزو استان‌های محروم از نظر تخت بیمارستانی بودیم و حتی تخت‌های موجود ما نیز بالای ۶۰ سال قدمت دارند توانستیم ۴۰۰ تخت بستری برای بیماران کرونا و ۴۰ تخت ویژه در نظر بگیریم و با افزایش شدت بیماری توانستیم بیش از ۸۰۰ تخت را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهیم.

وی گفت: با بازگشایی زود هنگام بیمارستان صحرایی توانستیم شرایط را آماده نگاه داریم و برای سایر استان‌ها نیز نقش حمایتی داشتیم و تعداد زیادی از بیماران شهرستان‌های اطراف و استان‌های همجوار هم به استان مراجعه کردند و در این بیمارستان‌ها بستری و خدمات دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: در این مدت بیمارستان خیریه مهرگان که با مشکلات زیادی به تعطیلی رسیده بود طی ۳ روز بازگشایی شد و خدمت رسانی به مردم را آغاز کرد.

نامدار اظهار داشت: ما از هفتم اسفندماه سال ۹۷ به عنوان پنجمین استان کشور توانستیم آزمایشگاه رفرنس مورد تأیید داشته باشیم و راه اندازی اسنپ آمبولانس و مرکز جامع آمبولانس از دیگر اقداماتی بود که توانست تمامی انتقالات بین بیمارستانی ما را پوشش دهد و در این مدت نیز توانستیم ۵۰ تخت آی سی یو به بیمارستان بوعلی اضافه کنیم.

وی گفت: در کارگروه پشتیبانی توانستیم اعتبار ۵۴ میلیارد تومانی بابت خرید تجهیزات بیمارستانی را تأمین کنیم و ۳۰ تخت ویژه در بیمارستان‌های تابعه صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: راه اندازی استودیو خبر، ارتباط زنده با شبکه استانی، ایجاد سامانه‌های پاسخگویی به رسانه‌های استان قزوین، برگزاری جشنواره‌های متعدد مجازی برای قدردانی از زحمات فعالین عرصه رسانه و تولیدکنندگان محتوای فرهنگی، کارگروه ثبت و گزارش دهی و در نهایت ارتباط مناسب با رسانه‌های استان قزوین توانستیم موج رسانه‌ای خوبی در استان ایجاد کنیم و پیام‌های پیشگیرانه را به مخاطبین خود برسانیم.

نامدار گفت: در این مدت از کمک بسیج و نیروهای مردمی بهره گرفتیم و نزدیک به ۲۰۰ دانشجو نیز در این مدت به یاری ما آمدند و گروه‌های جهادی ما در این مدت فعال بودند و سامانه پاسخگویی تلفنی ما با حضور نیروهای داوطلب و دانشجویان دوره دیده خود مدیریت شد.

وی اظهار داشت: در گروه‌های جهادی ۱۳۰ نفر به عنوان همیار بیمار در بیمارستان‌های استان انجام مسئولیت کردند و نزدیک به ۶ میلیارد تومان کمک مردمی برای بهداشت و درمان استان جمع آوری شد و در نهایت ایجاد هماهنگی بین بخشی مثال زدنی و ایجاد هماهنگی همه جانبه مدیران استان توانست ما را در مدیریت وضعیت کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین افزود: خوشبختانه علی رغم این که استان قزوین جزو استان‌های شدیداً آلوده بود با کمترین میزان فوتی توانستیم این ایام را سپری کنیم.

کد خبر 5014012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha