۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷

طی یک روز؛

۳۸ بنگاه املاک متخلف در زنجان پلمب شد

۳۸ بنگاه املاک متخلف در زنجان پلمب شد

زنجان- دادستان عمومی و انقلاب زنجان، به عاملان دخیل در ایجاد مشکل گرانی مسکن در استان زنجان هشدار داد و گفت: در گام اول برخورد با سودجویان ۳۸ بنگاه املاک متخلف در زنجان پلمب شد. ‌

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن کرمی صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران به عاملان دخیل در ایجاد مشکل گرانی مسکن در استان زنجان هشدار داد و گفت: تنها در روز گذشته ۶ مشاور املاک در استان پلمب شد.

وی اظهار کرد: این تعداد مشاور املاک به صورت غیر مجاز و بدون پروانه کسب در زنجان فعالیت کرده و تخلفات زیادی را انجام داده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان، گفت: این تعداد مشاور املاک پلمب شده به علت خرید فروش صوری، ایجاد جو کاذب، ایجاد شبکه زنجیره‌ای و فضای ناسالم و تحریک افراد مبادرت به بالا رفتن قیمت مسکن، زمین و اجاره بها در زنجان می‌شدند.

کرمی تاکید کرد: به صاحبان این مشاورین املاک از یک سال گذشته تذکر داده شده بود و به تخلفات خود واقف بودند ولی همچنان فعالیت خود را انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی استان با افرادی که بازار مسکن را آشفته می‌کنند برخورد خواهد کرد، افزود: اگر مشاورین املاک از اقدامات متخلفانه دست نکشند برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان، ابراز داشت: بر اساس قانون مبارزه با اخلالگران نظام اقتصادی مجازات سنگینی برای این افراد تعریف شده است و دستگاه قضائی استان برای ساماندهی به بازار مسکن و زمین با مشاورین املاک متخلف به جد وارد کار شده و برخورد می‌کند تا بازار مسکن به آرامش برسد.

کرمی با بیان اینکه دلالی و سودجویی یکی از دلایل مهم در افزایش قیمت مسکن است، افزود: در گام اول برخورد با سودجویان حوزه زمین و مسکن ۳۸ بنگاه املاک متخلف در زنجان پلمپ شد و افراد سود جو در حاشیه امن قرار ندارند و کسانی که با اقدامات خلاف قانون و تبلیغات واهی موجب اخلال در نظام معاملاتی مسکن شده‌اند، بدون هیچ اغماضی با آنان برابرقانون برخورد قضائی خواهد شد.

وی به تمامی مشاوران املاک که بدون پروانه فعالیت می‌کنند یا مشاوران املاکی که در محلی غیر از محل مندرج در "پروانه کسب" فعالیت می‌کنند هشدار داد تا فعالیت غیر قانونی خود را تعطیل نمایند در غیر این صورت با قاطعیت برخورد خواهد شد.

دادستان زنجان، از اتحادیه‌ها و مشاورین املاک خواست در وضعیت کنونی که مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند رعایت انصاف را نسبت به مستأجرین داشته باشند و هیچ خط قرمزی در این خصوص با هیچ احد و بنگاهداری نداریم.

کد خبر 5014519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha