۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰

پیگیری مهر؛

آسفالت راه ۸۰۰ متری روستای قنات در تنگنای مالی!

آسفالت راه ۸۰۰ متری روستای قنات در تنگنای مالی!

سپیدان- فرماندار سپیدان گفته است که آسفالت راه روستایی که فقط ۸۰۰ متر طول دارد در تنگناهای مالی است. او راهداری را مسئول انجام راهسازی روستایی معرفی کرد.

جمال جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون گزارش منتشر شده در خبرگزاری مهر، مربوط به آسفالت جاده‌های روستایی شهرستان سپیدان گفت: متأسفانه همچنان مشخص نیست راه‌های روستایی در حوزه اختیارات چه اداره و سازمانی است.

پیش از این خبرگزاری مهر گزارشی منتشر کرد که در آن مردم روستای قنات در سپیدان از اینکه جاده ۸۰۰ متری شأن آسفالت نیست گلایه کردند. جاده خاکی آنها در طول فصول سرد سال با بارش‌های مستمر برف بسته می‌شود و امکان تردد به خارج از روستا را ندارند.

فرماندار سپیدان با بیان اینکه پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی اعتبارات مصوب دارند، تصریح کرد: بودجه راه‌های روستایی همانند راه روستای قنات و مورد طهماسب در قالب ۳ درصد اعتبارات نفت و گاز تعریف شده که به دلیل تنگناهای مالی دولت تاکنون محقق نشده است.

جوادی با اشاره به اینکه اکثراً این بودجه‌ها هر سال تا دی و بهمن ماه محقق می‌شود افزود: پس از تحقق بودجه به پیمانکار واگذار می‌شود که سال گذشته هم تنگناهای بودجه‌ای مانع از انجام این کار شده است.

فرماندار سپیدان در ادامه با بیان اینکه طبق گفته سازمان مدیرت و برنامه ریزی هیچ زمانی برای تحقق اعتبار مالی پروژه‌ها مشخص نیست تاکید کرد: تا سال گذشته پروژه‌های جاده روستایی در حوزه اختیارات راه و شهرسازی بود که پس از آن به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه همین جابه‌جایی منجر به اتلاف وقت و سرمایه شده است گفت: هرچند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است اما همچنان تقسیم وظایفی در این خصوص صورت نگرفته و همه چیز در هاله‌ای از ابهام است.

جوادی با بیان اینکه تاکنون مکاتبات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است افزود: متأسفانه تنگناهای اعتباری در سطح کلان باعث شده است تا تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد از اعتبارات محقق شود و پروژه‌های عمومی و کلان در اولویت قرار بگیرد.

فرماندار سپیدان با بیان اینکه هیچ قولی در خصوص زمان اتمام آسفالت مسیرهای روستایی نمی‌توان داد یادآور شد: با توجه به منابع محدود مالی و در اولویت قرار داشتن پروژه‌هایی همانند بزرگراه شیراز به اصفهان و پروژه‌های خاص عملاً جاده‌های کوتاه روستایی دیگر در مرکز توجه قرار ندارد.

کد خبر 5016098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha