۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷

خداکرمی به حناچی تذکر داد

شهرداری به وضعیت آشفته بصری شهر تهران رسیدگی کند

شهرداری به وضعیت آشفته بصری شهر تهران رسیدگی کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بی نظمی و آشفتگی تابلوهای تجاری و صنفی با مشارکت و پرداخت هزینه توسط واحدهای تجاری مستقر در مناطق و محلات به راحتی قابل بهبود است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناهید خداکرمی در جلسه امروز شورای شهر با نشان دادن تصاویری از تبلیغات شهری بیان کرد: شهر تهران از نظر بصری در وضعیت آشفته و ناخوشایندی قرار دارد، که یک سری مربوط به عناصر معماری در مقیاس بزرگ مانند ساختمان‌ها است که متأسفانه بهبود نما و منظره آنها زمان طولانی می‌خواهد و یکسری هم عناصر کوچک هستند که ساماندهی و تغییر آنها با وجود آنکه ساده و کم هزینه است، نقش مؤثری در بهبود سیما و منظر شهری دارد.

وی با اشاره به اینکه از جمله این عناصر کوچک، تابلوهای تجاری و صنفی است که باید هماهنگ با سیمای شهر باشند می‌تواند سیمای شهر را شکیل تر و مطلوب‌تر به نمایش بگذارد ابراز داشت: رعایت اینکه یک تابلو چه رنگی باشد، چند درصد سطح در معرض دید واحد تجاری را در بر بگیرد،، چه فونت و ابعادی داشته باشد مهم است و نمی‌شود از فضایی که متعلق به مردم است هر طور که دلخواه است برای تبلیغات استفاده کرد.

خداکرمی گفت: این بی نظمی و آشفتگی با مشارکت و پرداخت هزینه توسط واحدهای تجاری مستقر در مناطق و محلات به راحتی قابل بهبود است.

وی ادامه داد: قطعاً هیچ واحد تجاری اجازه ندارد تا تابلویی نصب کند که برای مثال ابعاد آن بیش از ۱۵ درصد از سطح بیرونی خود باشد.

این عضو شورای شهر اظهار داشت: به همین دلیل به شهردار تهران تذکر داده می‌شود با توجه به مصوبات مربوطه از شورای اول تا چهارم (بشماره ۱۶۰۲۱۳۵۲۶۴۳۵ مورخ ۹۴/۱۰/۱۲، ۱۶۰۲۰۹۴۱۷۶۷۷. ۱۶۰۲۰۸۵۱۵۲۹۸ و ۱۶۰۱۹۰۷۱۱۶۷۴ و مصوبه اصلاحی مورخ ۰۷/‏۱۱/‏۱۳۹۷‬ شورای پنجم) علاوه بر توجه به اخذ عوارض تابلو ها، نسبت به ساماندهی تابلوهای واحدهای تجاری صنفی و اداری اقدام کند و در صدور مجوز نصب تابلو ها، طراحی، ارتفاع، فونت، رنگ، اندازه، نورپردازی، میزان بیرون زدگی و شیوه نصب تابلو در ابعاد استاندارد منطبق با بافت و هویت هر منطقه اقدام کند و ضمن جلوگیری از آشفتگی بصری برای سلامت روح و روان شهروندان و نظم بخشی به المان‌های بصری بر اساس ضوابط طراحی شهری در هر راسته اقدام عاجل به عمل آورد.

کد خبر 5016654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha