۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر همدان تاکید کرد:

جذب سرمایه‌گذاربومی برای احداث بوستان فرامنطقه‌ای اکباتان درهمدان

جذب سرمایه‌گذاربومی برای احداث بوستان فرامنطقه‌ای اکباتان درهمدان

همدان - رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان بر جذب سرمایه‌گذاربومی برای احداث بوستان فرامنطقه‌ای اکباتان در همدان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسعود عسگریان پیش از ظهر یکشنبه در بازدید اعضای کمیسیون سرمایه گذاری از بوستان فرامنطقه ای اکباتان در همدان گفت: ظرفیت گردشگری بالقوه استان همدان در اختیار شهرداری منطقه ۲ همدان قرار گرفته تا مطلوب‌ترین فضای ممکن برای شهر همدان مهیا شود و فضای موجود دارای امکانات تفریحی در خور شأن مردم شهر و استان باشد.

سید مسعود عسگریان بر سرعت بخشیدن به جذب سرمایه‌گذار این سایت گردشگری تأکید کرد و گفت: به موازات عملیات اجرایی شهرداری منطقه ۲ باید سرمایه‌گذاران این طرح هم جذب شود.

وی افزود: تجربه ثابت کرده که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز، طرح اولیه به صورت فرسایشی، طولانی می‌شود و انگیزه لازم هم وجود نخواهد داشت؛ از این‌رو باید بخشی از وعده‌ها مبنی بر ایجاد زیرساخت‌های موجود را قطعی دانسته و تأمین بخشی از زیرساخت‌ها را بر عهده سرمایه‌گذار بگذاریم.

سرمایه‌گذار این پروژه فرامنطقه‌ای باید به دلیل شناخت از وضعیت جغرافیایی منطقه و استعدادهای اجرایی موجود، بومی باشد تا تعامل بهتری را شاهد باشیم عسگریان گفت: سرمایه‌گذار این پروژه فرامنطقه‌ای باید به دلیل شناخت از وضعیت جغرافیایی منطقه و استعدادهای اجرایی موجود، بومی باشد تا تعامل بهتری را شاهد باشیم.

رئیس شورای شهر همدان نیز گفت: یکی از سیاست‌های شورای پنجم و مدیریت‌شهری در مناطق مختلف شهر همدان، توسعه سرانه فضای سبز بوده و طرح استانی بوستان جنگلی ۲۴۳ هکتاری اکباتان در اولویت قرار گرفته است.

کامران گردان اظهار کرد: احداث بوستان ۲۴۳ هکتاری اکباتان یکی از برترین طرح‌های فرامنطقه‌ای در حوزه مدیریت‌شهری محسوب می‌شود که زمینه لازم را برای استقبال هر چه بیشتر گردشگران فراهم خواهد کرد و فضای مناسبی برای این منطقه ایجاد خواهد شد تا مردم بتوانند از خدمات موجود در این پارک بهره‌مند شوند.

گردان با تأکید بر اینکه توسعه شهر همدان در حوزه گردشگری تعریف شده است، اظهار کرد: مدیریت‌شهری همدان در راستای جذب گردشگر و فراهم ساختن زیرساخت‌های گردشگری، فراتر از وظایف خود عمل کرده است.

رئیس شورای شهر همدان با توجه به اینکه در حال حاضر تنها راه دسترسی این سایت گردشگری، روستای تفریجان است؛ اظهار کرد: این مسیر علاوه بر ایجاد مشکلات مختلف برای اهالی روستا، برای بارگذاری ورود و خروج گردشگران منطقی نیست؛ از این‌رو اداره کل راه‌وشهرسازی استان همدان باید بر اساس مبحث فنی هر چه سریع‌تر نسبت به ایجاد راه دسترسی مناسب به سایت گردشگری اکباتان، اقدام کند.

گردان گفت: بهره‌برداری از طرح بزرگ سایت گردشگری اکباتان، اقدام ماندگاری خواهد بود و شورای شهر همدان تمام هم و غم خود را در این حوزه به کار خواهد گرفت.

مدیر شهرداری منطقه ۲ همدان با تأکید بر اینکه بوستان ۲۴۰ هکتاری اکباتان و سایر اقدامات در این حوزه با هدف توسعه فضای سبز و ایجاد جاذبه‌های گردشگری در سطح شهر و استان لحاظ شده است؛ اظهار کرد: بوستان ۲۴۰ هکتاری اکباتان در بودجه سال ۹۹ لحاظ شد تا با اجرای این پروژه، شاهد افزایش سرانه فضای سبز در همدان باشیم.

حامد جلیلوند تأکید کرد: این پروژه به‌لحاظ جزئیات یکی از بی‌نظیرترین پروژه‌های کشور است که با طراحی بومی انجام شده و با حداقل دستکاری در طبیعت منطقه اکباتان، کاربری بسیار بالایی خواهد داشت.

وی از پیشرفت ۵۰ درصدی مسیر دسترسی بوستان جنگلی اکباتان خبر داد و افزود: راه دسترسی این سایت در مرحله بیس‌ریزی، اجرایی شده تا در مسیر بارگذاری قرار گیرد و آسفالت‎ریزی آن نیز تا یک ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.

حق‌آبه ثابت سد اکباتان به‌منظور آبیاری آن منطقه در اختیار شهرداری قرار گیرد

جلیلوند بابیان اینکه بر اساس تصاویر ماهواره‌ای سایت گردشگری اکباتان، آبیاری فضای سبز آن مغفول مانده بود؛ ابراز امیدواری کرد حق‌آبه ثابت سد اکباتان به‌منظور آبیاری آن منطقه در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی از آغاز عملیات درخت‌کاری در این منطقه خبر داد و عنوان کرد: باید زیرساخت‌های برق‌رسانی و ایجاد تأسیسات جانبی از جمله آب‌وفاضلاب در سایت گردشگری اکباتان فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه بوستان فرامنطقه‌ای در صورت ورود سرمایه‌گذار در چارچوب قانونی، طرح اثربخشی خواهد بود، اظهار کرد: آب و خاک مهمترین عامل پیشرفت و توسعه هر منطقه خواهد بود و این دو عامل اثرگذار در سایت گردشگری اکباتان مورد توجه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز گفت: توسعه گردشگری با استفاده از جاذبه‌های گردشگری پیرامون سدها از سیاست‌هایی است که رئیس‌جمهور بر آن تأکید داشته و وزارت نیرو و سازمان گردشگری، مأمور اجرای این طرح شده‌اند؛ از این‌رو به‌کارگیری ظرفیت‌های منابع آب و تأسیسات آبی برای توسعه اقتصاد گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

منصور ستوده افزود: تاکنون حدود ۹ سد ملی استان همدان در این مسیر قرار گرفته‌اند که یکی از مهمترین آنها به لحاظ موقعیت، اقلیم جغرافیایی و تأمین آب، سد اکباتان است که آماده سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه گردشگری است و مدیریت شهری در این حوزه ورود داشته است.

وی با توجه به اینکه اراضی سد اکباتان پیش از اینها در اختیار منابع‌طبیعی بوده است؛ گفت: مصارف آبیاری اراضی سد اکباتان از طریق این سد تأمین می‌شد که در حوزه گردشگری تلاش می‌کنیم سهمیه تخصیص آب برای این مهم دریافت شود.

ستوده با تأکید بر اینکه منابع و تأسیسات آبی حساسیت‌های خود را دارد؛ اما مانع مباحث گردشگری نخواهد بود، گفت: امیدواریم همراه با رعایت استانداردها، از منابع و ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم.

کد خبر 5016835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha