۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۷:۵۷

کارخانه در گفتگو با مهر:

شهنازی را دادگاهی خواهم کرد/ شأن سرمربی ایرانی را پایین می‌آورند

شهنازی را دادگاهی خواهم کرد/ شأن سرمربی ایرانی را پایین می‌آورند

مصطفی کارخانه در واکنش به صحبت‌های ناصر شهنازی گفت: دیگر کوتاه نخواهم آمد و او را دادگاهی خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر شهنازی در مصاحبه‌ای در گفتگو با مهر، موضوعاتی را علیه مصطفی کارخانه بیان کرد و همین منجر به واکنش این مربی والیبال شد.

مصطفی کارخانه در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به صحبت‌های ناصر شهنازی اظهار داشت: با توجه به اینکه والیبال ایران جایگاه و اعتباری پیدا کرده، این را بدانیم که این موقعیت به آسانی به دست نیامده است. زحمات افرادی مانند کارخانه‌ها، والیبال ایران را به این نقطه رسانده است. کارخانه تمام اولین قهرمانی‌های والیبال کشور را به دست آورده است. نخستین قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا، نخستین نایب قهرمانی نوجوانان جهان، نخستین قهرمانی نوجوانان جهان و نخستین، عنوان سومی جوانان جهان از جمله افتخاراتم می‌باشد. کتابی تحت عنوان نام آوران وجود دارد که اسم کارخانه در آن ذکر شده است. دو بار به عنوان برترین مربی کشور شناخته شدم. نشان ملی را به دست آوردم و خدمت مقام معظم رهبری رسیدم. تنها مربی ایرانی هستم که در هر سه رده سنی مربی ملی بوده‌ام و رزومه‌ام قابل دفاع است.

وی تأکید کرد: پس کسی باید درباره ام صحبت کند که رزومه داشته باشد نه اینکه همه او را به عناوین دیگر بشناسند. اولین ویژگی یک مربی شخصیت است. در دنیا ابتدا از یک سرمربی رزومه می‌خواهند. من همیشه با اراده‌ام توانسته‌ام به جایگاهم دست پیدا کنم. اما شهنازی کجای والیبال بوده است. کسی می‌تواند درباره من صحبت کند که به اندازه خودم رزومه داشته باشد.

کارخانه اظهار داشت: نمی‌خواستم در مقابل صحبت‌هایش واکنشی داشته باشم اما این بار دوم است که او این صحبت‌ها را تکرار می‌کند به همین دلیل سکوت را شکستم و صحبت کردم تا مردم قضاوت کنند. من و شهنازی اگر در خیابان حضور داشته باشیم، مردم چه کسی را می‌شناسند؟ قطعاً من او را دادگاهی خواهم کرد و از این موضوع عقب نخواهم کشید. ۱۴ تیم حاضر در رقابت‌ها برای نخواستن او دعوا کرده‌اند. شهنازی یک بار پشت فدراسیون صحبت می‌کند و یک بار پشت مربیان. بهتر است یک بار اجازه دهد تا از او به خاطر شخصیت و دانشش دعوت شود. امثال کارخانه برای والیبال زحمت کشیده‌اند که امروز والیبال ایران در چنین جایگاهی قرار دارد.

سرمربی تیم سایپا افزود: من اصلاً روحم خبر نداشت و کاشانی با من تماس گرفت و درباره هدایت تیم سایپا مذاکره کرد. شهنازی همیشه حضورش در کنار ولاسکو را پررنگ می‌کند.

وی در ادامه تأکید کرد: سوال بزرگ باید این باشد که چرا داورزنی به سرمربیان ایرانی برای هدایت تیم ملی اعتماد ندارد؟ چون افرادی مانند شهنازی نمی‌گذارند و باعث می‌شوند وزن مربیان ایرانی سبک شود و دیگران نیز در آتش آنان بسوزند. امثال آنها شأن مربی ایرانی را پائین می‌آورند.

کارخانه ادامه داد: نون شرافتم را می خورم. حدود ۴۰ سال در والیبال حضور دارم اما شهنازی ۱۰ سال است که در والیبال آمده است. او چه رزومه ای دارد که اینگونه صحبت می‌کند؟ در سال حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شخصی می‌کنم تا به کشورهای اروپایی سفر داشته باشم تا رزومه ام را قوی و اطلاعاتم را به روز کنم. این را می‌توانید از بازیکنانم مانند موسوی، شفیعی و معنوی نژاد، رضا صفایی، سامان فائزی، امیر حسینی، محمدرضا موذن، امین اسماعیل نژاد سوال کنید اما شهنازی فقط ولاسکو را دیده است.

وی افزود: در هیات رئیسه والیبال حضور دارم تا از مربیان لایق و با اخلاق دفاع کنم و قطعاً از مربیان توانمند دفاع خواهم کرد. در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و افتخارم این است که پدر و برادرم روحانی هستند. رهبر و رئیس جمهور مرا به اسم می‌شناسند و این برایم افتخار است.

سرمربی تیم والیبال سایپا تصریح کرد: چند بار درباره قراردادهای تیم سایپا مصاحبه‌هایی انجام داد. چرا که او حد و اندازه اش کوچک است. موسوی بازیکن بزرگی است که تیم‌های زیادی خواهان او می‌باشند. چون ذات شهنازی این است درباره رقم قراردادها صحبت می‌کند. در حالی که او با این رویه شأن والیبال را کاهش می‌دهد. بار اول سکوت کردم اما دیگر سکوت نخواهم کرد و او باید بداند والیبال جای افراد بی اخلاق نیست.

کارخانه درپایان در باره لغو بازی چهارشنبه تیمش گفت: تیم هورسان به دلیل ابتلای چند تن از بازیکنانش به کرونا، بازی روز چهارشنبه را لغو کرده است. امیدوارم کرونا بهانه‌ای برای لغو بازی‌ها نشود که اگر باب شود به ضرر والیبال است. هورسان در حال حاضر باید ۱۴ روز تمریناتش را لغو کند. در والیبال چه کسی می‌تواند نظارت کند. اگر کرونا در والیبال بهانه‌ای برای لغو بازی‌ها شود چه کسی پاسخگو است؟

کد خبر 5017210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha