۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴

رئیس دادگستری شوشتر:

محکوم به قصاص پس از ۴ سال انتظار از چوبه دار رهایی یافت

محکوم به قصاص پس از ۴ سال انتظار از چوبه دار رهایی یافت

شوشتر- رئیس دادگستری شوشتر گفت: در اثر یک نزاع میان دو خانواده در شهرستان شوشتر، قاتل محکوم به قصاص پس از صلح و سازش بین دو خانواده، بعد از چهار سال از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی آباد در خصوص این خبر اظهار کرد: چهار سال پیش بین دو خانواده از عشیره در شهرک اندیشه شوشتر که مجاور و همسایه یکدیگر بودند، با هم درگیر می‌شوند که در این نزاع یک نفر با اسلحه گرم به قتل می‌رسد و ریشه این حادثه به اختلاف قبلی میان این دو خانواده بر می‌گردد.

وی افزود: از بدو حادثه قتل، بزرگان و خیران برای جلوگیری از توسعه نزاع با رایزنی، متهم به قتل را تحویل مراجع انتظامی می‌دهند و خانواده قاتل داوطلبانه در راستای کاهش تنش و اختلافات به خارج از شوشتر مهاجرت می‌کنند.

آباد در ادامه گفت: پس از طی مراحل قانونی و تأیید حکم قصاص قاتل، در اجرای وظایف ذاتی شورای حل اختلاف و تأکید بر حل و فصل پرونده‌های مهم، پرونده به شورای حل اختلاف شوشتر ارجاع داده شد تا زمینه ایجاد صلح و سازش بین این دو خانواده فراهم شود.

رئیس دادگستری شوشتر بیان کرد: اعضای شورای حل اختلاف شوشتر با همکاری خادمین آستان قدس رضوی، بزرگان، ریش‌سفیدان، روحانیون و سران عشایر منطقه و برگزاری چند جلسه با اولیای دم، توانستند در مراسمی بین این دو خانواده صلح و سازش برقرار کنند و خانواده مقتول را از اجرای حکم قصاص قاتل فرزند خود صرف‌نظر کرده و محکوم به قصاص پس از چهار سال از چوبه دار نجات پیدا می‌کند.

وی افزود: اقدام انسان دوستانه خانواده مقتول که با گذشت خود، ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم، زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش را در جامعه فراهم کردند.

کد خبر 5018696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha