۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۴۹

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

آغاز جشنواره ملی فرهنگی و هنری علمدار

آغاز جشنواره ملی فرهنگی و هنری علمدار

کرمان - مدیر کل آموزش و پرورش کرمان گفت: جشنواره فرهنگی و هنری علمدار از ۱۸ شهریور ماه تا ۱۰ آذر سال جاری برگزار و توسط شبکه شاد و کانال اختصاصی این جشنواره پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اسکندری نسب صبح سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره فرهنگی هنری علمدار یادواره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: سردار شهید سلیمانی در زمان حیات و شهادتش توانست بر نفوس انسان‌ها تأثیر زیادی بگذارد که بیانگر این است که وی مسیر کمال را به خوبی گذرانده و تبدیل به یک مکتب شده است بنابراین باعث افتخار است که ترویج دهنده این مکتب باشیم.

وی با اشاره به اخلاص، تواضع، ساده‌زیستی، مسئولیت‌پذیری و متعهد بودن سردار شهید سلیمانی افزود: سردار شهید سلیمانی با داشتن این خصوصیات سرآمد بود و توانست در دل مردم ایران و جهان نفوذ کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امروز شاهد افتتاحیه مراسم جشنواره فرهنگی هنری علمدار یادواره شهید سلیمانی هستیم که به صورت ملی برگزار شده اما دبیرخانه جشنواره در استان کرمان قرار دارد.

اسکندری نسب تصریح کرد: از اهداف برگزاری این جشنواره می‌توان به گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی شهید سلیمانی به عنوان اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل نوجوان و جوانان کشور اشاره کرد.

وی یادآور شد: صیانت از میراث ارزشمند شهید سلیمانی به عنوان یک مدرسه و مکتب درس آموز همچنین بازنمایی حقیقی از وی به عنوان نمادی از همبستگی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و اسلامی با هر سلیقه و گرایشی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی گفت: سردار سلیمانی متعلق به همه آحاد مردم و شخصیتی فراجناحی بود لذا هدف از برگزاری این جشنواره معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان علاقمند و تجلیل از آنها است.

اسکندری‌نسب یادآور شد: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری علمدار از ۱۸ شهریور ماه تا ۱۰ آذر سال جاری توسط شبکه شاد و کانال اختصاصی این جشنواره پخش می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: جشنواره فوق در رشته‌های مقاله نویسی، خاطره نویسی، شعر، داستان، خوشنویسی، نقاشی و خط ویژه فرهنگیان، نقاشی، نامه‌ای به سردار سلیمانی و دکلمه‌خوانی ویژه دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و نقاشی، خاطره‌نویسی، دلنوشته، نامه‌ای به سردار سلیمانی، داستان کوتاه برای دانش‌آموزان متوسط اول و دوم برگزار خواهد شد.

وی به محورهای برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: «شهید سلیمانی رفتار و سبک تربیتی و برخورد با کودکان و نوجوانان و یاران خویش»، «شهید سلیمانی، مردم دوستی و خدمت به مردم»، «شهید سلیمانی ولایت پذیری و وفاداری به رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی»، «شهید سلیمانی و فرزندان شهدا، احترام به پدر و مادر»، «شهادت سردار و اتحاد ملی، شجاعت و مقاومت، ابعاد جهانی» و «وداع با شکوه و تاریخی سردار آسمانی» از محورهای برگزاری این جشنواره هستند.

اسکندری‌نسب گفت: امیدوارم بتوانیم شخصیت شهید سلیمانی را به عنوان یک الگوی ملی و قهرمان برای آیندگان معرفی کنیم و راه و منش این سردار بزرگ را به دانش آموزان بیاموزیم.

وی اظهار داشت: بنا داریم با آغاز سال تحصیلی جدید از حضور پیشکسوتان ایثار و شهادت در برنامه‌های صبحگاهی مدارس در جهت معرفی شخصیت بزرگ شهید سلیمانی به عنوان سردار بزرگ سپاه اسلام استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از پوستر جشنواره ملی فرهنگی هنری علمدار رونمایی شد.

کد خبر 5018764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha