۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۴۷

با حضور مجازی معاون اول رئیس جمهوری؛

طرح های تعاونی استان اردبیل افتتاح شد

طرح های تعاونی استان اردبیل افتتاح شد

مشگین شهر ـ به مناسبت هفته تعاون 10 طرح تعاونی در استان اردبیل از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار اردبیل بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز بهره برداری از طرح‌های تعاونی در استان اردبیل که به صورت ویدئو کنفرانس همزمان در چند استان منتخب برگزار شد با بیان اینکه در ۲ سال اخیر حرکت دسته جمعی دولت و بخش خصوصی موجب تحول در بخش صنعت در استان اردبیل شده است گفت: از طریق تسهیلات روستایی ۳۱۱ میلیارد تومان در بین سرمایه گذاران و فعالان بخش تعاون روستایی پرداخت شد.

اکبر بهنامجو با اشاره به تشکیل پنجره واحد برای پرداخت این تسهیلات در استان خاطرنشان کرد: به واسطه همکاری بانک‌های عامل و تلاش همکارانمان در استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات ارزشمندی در اردبیل صورت گرفته است.

وی به شرایط تحریم در کشور نیز گریزی زد و گفت: اقدامات تلاشگران عرصه تولید و خدمات ثابت کردند که در شرایط بحرانی نیز می‌توان کارها را جلو برد و بر همین اساس به جوانان توصیه می‌کنم امید خودشان را حفظ کنند.

بهنامجو از افتتاح سومین واحد تولیدی و خدماتی در شهرک صنعتی شهر رضی خبر داد و افزود: احداث و واگذاری زمین در این شهرک از سال ۱۳۸۸ شروع شده و تا سال ۱۳۹۷ عملاً کاری صورت نگرفته بود و در طول ۲ سال گذشته ۱۴ واحد عقد قرارداد داشته‌ایم که ۳ واحد از این تعداد به بهره برداری رسیده است.

استاندار اردبیل نقش این شهرک صنعتی را در حل مشکل بیکاری منطقه مؤثر دانست و گفت: شهر رضی با بیش از ۱۳ هزار نفر جمعیت حدود یک هزار نفر بیکار دارد که واحدهای این شهرک صنعتی مشکلات این جوانان بیکار را حل خواهد کرد و در ۲ سال آینده شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این منطقه خواهیم بود.

در ابتدای این مراسم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز از احیا ۱۲۲ تعاونی راکد در استان خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار شده‌اند.

قاسم رحیمی به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد طرح‌های مورد حمایت از سوی این اداره کل و سازمانهای ذی ربط به نتیجه رسیده و درصدد تحقق بخش باقی ماده هستیم.

وی از انتخاب ۲۰ تعاونی برتر استانی خبر داد و گفت: امسال برخلاف سال‌های قبل سامانه‌ای برای انتخاب تعاونی برتر استانی و ملی راه اندازی شد و ما در انتخاب آنان نقشی نداشتیم و برحسب اسناد و مدارکی که به صورت خود اظهاری بارگذاری و راستی آزمایی شده بود منتخبین معرفی شدند.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۲۰ تعاونی برتر استانی در حوزه‌های خدماتی، بهداشتی و درمانی و تولیدی تجلیل شد.

کد خبر 5020194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      0 0
      مردم میتوانن با تعاونی سیستم عظیم، متمرکز و عمده در زمینه توزیع انواع کالا به شکل فروشگاهها بزرگ زنجیره ای ایجاد کنن و خودشان نیز به خرید از تولید کننده، انبارداری و عرصه اقدام و دلال و احتکار حذف شود