۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۴۰

در چهارمحال و بختیاری؛

مددجویان از تسهیلات برای راه اندازی شغل بهره مند می شوند

مددجویان از تسهیلات برای راه اندازی شغل بهره مند می شوند

شهرکرد- مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات صنایع دستی قرض‌الحسنه با بازپرداخت بلندمدت به مددجویان این نهاد پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، علی ملک پور با اشاره به اهمیت احیای صنعت فرش در میان مددجویان این نهاد گفت: رونق بازار فرش زمینه اشتغال و خودکفایی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد و دختران آنها را فراهم می‌کند.

وی بابیان اینکه مددجویان می‌توانند با مراجعه به حوزه اشتغال از مشاوره و آموزش شغلی بهره‌مند و برای اخذ تسهیلات به صندوق امداد ولایت معرفی شوند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان تسهیلات به بافندگان فرش، گلیم، تابلو فروش و صنایع دستی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه فرش دستباف چهارمحال و بختیاری از گذشته به علت طرح، نقشه و رنگ‌های منحصر به فرد در بازارهای داخلی و خارجی شهرت دارد، ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۱۸ طرح بافت فرش، گلیم، تابلو فروش و صنایع دستی در مناطق شهری و روستایی اجرا شده که تا پایان سال تعداد این طرح‌ها براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده افزایش می‌یابد.

ملک پور با اشاره به ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی مددجویان، بیان کرد: صنایع دستی تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان توسط راهبران شغلی و شرکت صنعت آفرینان امداد خریداری و پس از فروش وجه آن به حساب مددجویان واریز می‌شود.

کد خبر 5020820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha