۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۲۳:۱۸

فرانسه:

تلاش آمریکا برای تحمیل مجدد تحریم‌ها علیه ایران «فاقد اعتبار» است

تلاش آمریکا برای تحمیل مجدد تحریم‌ها علیه ایران «فاقد اعتبار» است

وزارت خارجه فرانسه با صدور یک بیانیه‌ تلاش آمریکا برای بازگرداندن قطعنامه‌های تحریمی سازمان ملل علیه ایران را «فاقد اعتبار» خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به موازات اظهارات متضاد وزارت خارجه دو کشور آلمان و انگلیس از نتیجه نشست مشترک تروئیکای اروپایی درباره برجام در روز پنج شنبه، وزارت خارجه فرانسه نیز با صدور بیانیه‌ای تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را «فاقد اعتبار» خواند.

وزارت خارجه فرانسه در این بیانیه با اشاره به رایزنی وزیر خارجه این کشور با همتایانش درباره گام‌های بعدی درباره مسأله هسته‌ای (ایران)، اعلام کرد: «در خلال این نشست، او (ژان ایو لودریان) بار دیگر بر اهمیت تلاش‌های مشترک این سه کشور برای حفظ توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ با ایران منعقد شد، به ویژه در مواجهه با تلاش‌های بی‌اعتبار ایالات متحده برای اعمال مجدد تحریم‌های چندجانبه علیه ایران، تأکید کرد».

فرانسه در این بیانیه همچنین از ایران خواست در آنچه به ادعای این کشور اقدامات «ناسازگار با تعهدات هسته‌ای» است، تجدیدنظر کرده و به پایبندی کامل توافق بازگردد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: «وزیر خارجه همچنین بر لزوم بازنگری در اقدامات ناسازگار با تعهدات هسته‌ای ایران و بازگشت فوری به اجرای کامل آن تعهدات از سوی تهران تأکید کرد».

مطابق این بیانیه، وزیر خارجه فرانسه همچنین خواستار تداوم تلاش‌های مشترک فرانسه، آلمان و انگلیس تحت این چارچوب شده و آن را برای حمایت از برجام، «مهم» خوانده است.

پیش از این نیز وزارت خارجه آلمان در پایان نشست مشترک تروئیکای اروپایی در روز پنج شنبه از توافق بر سر ردِّ تلاش‌های آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه و بازگرداندن خودکار تحریم‌های شورای امنیت علیه تهران خبر داد.

از سوی دیگر، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در یک پیام توئیتری روایت متفاوتی از این نشست ارائه کرد. وی در این پیام نوشت: «ایران نباید سلاح هسته‌ای بسازد. ایران باید به تعهدات هسته‌ای خود پایبند بماند و برجام را حفظ کند- این نتیجه نشست تروئیکای اروپا و دیدار من با هایکو ماس (وزیر خارجه آلمان) و لودریان (وزیر خارجه فرانسه) بود. ما به پاسخگو کردن ایران متعهد هستیم».

کد خبر 5020888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      0 0
      دیگر اعضا باقی مانده در برجام اگر واقعا میخواهند به تعهداتشون عمل کرده و اعتماد ملت بزرگ ایران را به دست آورند باید این توافق را یک توافق استراتژیک تلقی کرده و به بی اثر شدن تحریم های آمریکا کمک کنند