۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۲۴

طبق اعلام منابع عراقی؛

کربلا مهیای اربعین می‌شود/ صحن حضرت زینب(س) افتتاح می‌شود

کربلا مهیای اربعین می‌شود/ صحن حضرت زینب(س) افتتاح می‌شود

استاندار کربلا گفت: کربلا زودتر برای برگزاری مراسم اربعین آماده شده و اقدامات امنیتی، خدماتی و بهداشتی ویژه این مراسم را تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «حسین رضا مهدی» رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی آستان مقدس امام حسین (ع)، حجم مساحت اضافی در صحن حضرت زینب علیها السلام که در طول زیارت اربعین امسال در شهر کربلای مقدس مورد استفاده قرار خواهد گرفت را اعلام کرد.

وی بیان کرد: همه دست اندرکاران پروژه صحن حضرت زینب (علیها السلام) در آماده باش کامل به منظور نهایت تلاش برای اتمام بخش بیشتری از این صحن هستند تا در اربعین مورد استفاده زائران قرار گیرد. عوامل این پروژه در حال حاضر در حال فعالیت روی منطقه العبادیه هستند که بخش زیادی از پروژه را در نزدیکی صحن حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) تشکیل می دهد.

رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی آستان مقدس امام حسین (ع)،ادامه داد: ۷۰ درصد از این منطقه که مساحت آن به ۷۰ هزار متر مربع می رسد، از سمت باب الزینبیه در ایام اربعین به روی زائران افتتاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مساحت تا حد زیادی از  ازدحام جمعیت در سمت باب الزینبیه می کاهد تا زائران گرامی به سهولت به برگزاری مراسم بپردازند. 

این رسانه عراقی اعلام کرد: گفتنی است آستان مقدس امام حسین(ع) در حال اجرای پروژه صحن حضرت زینب(علیها السلام) به مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع است که در جنوب غربی صحن حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) و در مرکز قدیمی شهر کربلا قرار دارد.

اقدامات زودهنگام ویژه مراسم اربعین در کربلا

از سوی دیگر روزنامه الصباح عراق گزارش داد: استان کربلا اقدامات زود هنگامی را برای برگزاری مراسم اربعین امام حسین(ع) آغاز کرده است.

«نصیف جاسم الخطابی »استاندار کربلا به روزنامه الصباح گفت: کربلا زودتر برای برگزاری مراسم اربعین آماده شده و اقدامات امنیتی، خدماتی و بهداشتی ویژه این مراسم را تدارک دیده است.آمادگی ها با هماهنگی دولت و تیم بحران بهداشتی ویژه کرونا و با همکاری دو آستان مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) با هدف موفقیت برگزاری مراسم اربعین انجام شده است.

استاندار کربلا  افزود: مراسم امسال به دلیل شرایط مربوط به شیوع کرونا، به طور کلی با همه برنامه های مراسم میلیونی سال های گذشته تفاوت دارد زیرا پیش بینی می شود این مراسم را امسال میلیون ها زائر از داخل کشور آن هم در صورتی که تیم بحران اجازه دهد، برگزار کنند.

الخطابی بیان کرد: این طرح شامل همه کوچه ها، خیابان ها و مناطق خواهد بود و تلاش های خدماتی، بهداشتی و گندزایی و پاکسازی اماکن حضور و تردد زائران را شامل خواهد شد. علاوه بر این تلاش های نیروهای امنیتی برای حفظ جان عزاداران نیز هست.

استاندار کربلا در ادامه خواستار همکاری موکب های حسینی شد و گفت: پروژه هایی که در شهر اجرا شده، تنها به مردم استان اختصاص ندارد بلکه برای همه زائران است زیرا کربلا یک شهر جهانی است که در طول سال از زائر و میهمان خالی نمی شود.

 از سوی دیگر «محمد جمیل المیاحی» استاندار واسط عراق نیز به الصباح اعلام کرد: استانداری واسط از پذیرش هر گونه زائر خارجی از ایران و دیگر کشورهای آسیایی از طریق گذرگاه مرزی زرباطیه جهت شرکت در مراسم اربعین امام حسین(ع) معذور است و این موضوع به منظور جلوگیری از انتقال و شیوع کرونا بین شهروندان صورت می گیرد.

کد خبر 5023144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha