۲۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛

ابرها مهمان استان سمنان می‌شوند/ پیش‌بینی وزش باد و کاهش دما

ابرها مهمان استان سمنان می‌شوند/ پیش‌بینی وزش باد و کاهش دما

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که به تدریج ابرها مهمان استان سمنان خواهند شد و در کنار وزش باد و احتمال رگبار به خصوص در ارتفاعات، دمای هوا نیز کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی همزمان با روز آدینه نشان می‌دهد که از امروز ابرها مهمان استان سمنان می‌شوند همچنین ورود این ابرها در بسیاری از شهرهای استان سمنان کاهش محسوس دمای هوا و وزش باد نسبتاً شدید را به دنبال خواهد داشت.

پیش بینی هواشناسی برای هوای استان سمنان در روز جمعه و شنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد خواهد بود و هم اکنون وزش باد در شهرهای دامغان، دیباج و مهدی شهر را شاهد هستیم.

دمای هوای مرکز استان ۲۵ درجه بالای صفر است و آسمان صاف گزارش می‌شود، برای سمنان اما از ساعات دیگر کاهش دما و ورود ابرها پیش بینی شده که این شرایط تا فردا نیز تداوم خواهد داشت همچنین وزش باد دیگر پدیده غالب جوی پیش بینی شده در مرکز دیار قومس است. بیشینه و کمینه دمای هوا در سمنان برای امروز ۳۱ و ۲۰ درجه بالای صفر خواهد بود.

افزایش تدریجی ابرها از عصر جمعه

شاهرود آسمانی صاف دارد دماسنج‌ها روی عدد ۲۰ ایستاده‌اند و باد خنکی در حال وزیدن است کاهش دما در ارتفاعات این شهرستان، افزایش تدریجی ابرها و وزش باد در زمره پیش بینی‌های هواشناسی برای این بزرگترین شهرستان دیار قومس است. بیشینه و کمینه دمای هوا در دیار شاهوار برای امروز و فردا به ترتیب ۲۶ و ۱۵ و همچنین ۲۸ و ۱۶ درجه بالای صفر خواهد بود.

از دیار صد دروازه نیز خبر می‌رسد وزش باد شدید از صبح امروز آغاز شده و هم اکنون دمای هوا ۲۲ درجه است و پیش‌بینی هواشناسی برای دامغان آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد خواهد بود این شرایط حداقل تا پایان روز شنبه نیز تداوم دارد.

بی ارجمند و میامی هم آسمانی نسبتاً ابری دارند و دمای هوا به طرز محسوسی کاهش یافته است هم اکنون دمای هوا در شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان ۲۲ درجه بالای صفر است و حتی برای شمال این شهرستان به خصوص بخش رضوان احتمال بارش پراکنده باران نیز ذکر شده است. پیش‌بینی هواشناسی برای میامی آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد خواهد بود.

ورود ابرها از گرمسار و ایوان کی

دمای هوای شهمیرزاد همزمان با صبح جمعه ۲۰ درجه بالای صفر است و نسیم خنکی در آسمان این شهر زیبای گردشگری می‌وزد پیش بینی هواشناسی برای این شهر زیبا نیز آسمان صاف همراه با احتمال ابرناکی و وزش باد خواهد بود شرایطی که تا فردا ادامه خواهد داشت.

گرمسار و ایوان کی دو شهرستان همسایه نیز شرایط تقریباً مشابهی با دیگر شهرهای استان دارند با این تفاوت که دمای هوا دو الی چهار درجه در این شهرستان‌ها از دیگر شهرهای استان به خصوص شهرهای شرقی، بیشتر خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای هوا در گرمسار ۳۲ و ۲۰ درجه بالای صفر است و پیش‌بینی می‌شود در ساعات آتی بر میزان ابرها در آسمان این شهرستان افزوده شود. برای ایوان‌کی نیز طی ساعات آتی ابرناکی آسمان پیش بینی می‌شود.

در مجموع باید گفت آسمان استان سمنان همزمان با صبح آدینه صاف است اما ابرها از سمت غرب کم کم وارد این استان می‌شوند و ابتدا گرمسار و ایوان‌کی و سپس سمنان، مهدی‌شهر و دیگر نقاط استان را پوشش می‌دهند این ابرها با خود وزش باد و کاهش دما را نیز به همراه خواهند داشت.

کد خبر 5024811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha