۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۷:۴۴

در گفتگو با مهر عنوان شد:

شرط بومی گزینی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید لحاظ شود

شرط بومی گزینی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید لحاظ  شود

زاهدان - نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرط بومی گزینی در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش باید لحاظ شود تا بتوانیم مانع از خروج نخبگان از استان شویم.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اخیراً دفترچه استخدامی آموزش پرورش انتشار یافته اما متأسفانه در آن سهمیه بومی گزینی لحاظ نشده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا پیرو نامه‌ای به معاون رئیس جمهوری خواستار جذب نیروهای بومی در این آزمون استخدامی شده‌ام.

وی ادامه داد: این نامه نگاری با هدف رفع کمبود نیروی آموزشی در مناطق محروم و جلوگیری از خروج و ماندگاری نیروی انسانی بومی در مناطقی همچون استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

مالکی تصریح کرد: مطابق با ماده (۲۹) دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۱۳۹۳/۷/۱۹ مصوب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، تخصیص تا صددرصد مجوزهای استخدامی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته امکان پذیر است.

وی بیان کرد: همچنین دادنامه شماره ۲۳۵۸ الی ۲۳۵۹ مورخ ۱۳۹۸/۷/۳۰ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری نیز عدم ابطال ماده (۲۹) دستورالعمل مذکور را تأیید کرده است بنابراین باید این سهمیه به متقاضیان استخدام در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برابر فهرست ضمیمه تصویب نامه شماره ۷۶۲۵۴/ت/۳۶۰۹۵ ه مورخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ هیأت وزیران به نیروهای بومی تخصیص یابد تا از َخروج بی رویه نیروی انسانی وجذب نیروی غیربومی جلوگیری شود.

کد خبر 5025126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha