۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۳۷

امام جمعه کرمانشاه:

بالاترین خدمت به مردم، پیشرفت در عرصه علم و فناوری است

بالاترین خدمت به مردم، پیشرفت در عرصه علم و فناوری است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: امروزه بالاترین خدمت به مردم، پیشرفت در عرصه علم و فناوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما بعد از ظهر امروز در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار کرد: اکنون فضای پیشرفت کرمانشاه به دلیل داشتن استاندار پرتلاش و نمایندگان فعال در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت خدمت به مردم، افزود: بزرگترین مستحب در دنیا، خدمت به مردم است که امروزه بالاترین مرتبه آن پیشرفت در عرصه علم و فناوری خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: حمایت از پیشرفت علم و فناوری لازمه پویایی و شادابی یک جامعه است و باعث توسعه می‌شود.

عملیات اجرایی پروژه ساخت کاتالیست شرکت پلیمر زودتر از موعد به اتمام می‌رسد

در ادامه این دیدار سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: با وجود اینکه در کرمانشاه از نظر کمیت شرکت‌ها در عرصه علم و فناوری مشکلی وجود ندارد، اما در زمینه زیرساخت‌ها با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: اعتبارات لازم در خصوص حل مشکل زیرساخت‌ها تأمین شده و فقط به دلیل شیوع بیماری کرونا سرعت پیشرفت کارها کند شده است.

ستاری با اشاره به اینکه برای تکمیل پروژه‌ها مشکل مالی نداریم، گفت: اطمینان می‌دهم پروژه ساخت کاتالیست شرکت پلیمر که صبح امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد زودتر از موعد مقرر به انجام برسد.

وی افزود: وضعیت فعلی علمی فناوری کرمانشاه راضی کننده نیست و لازم است پروژه‌ها با دقت بیشتری پیگیری و به سرانجام برسد.

وی با اشاره به ورود بخش خصوصی در حوزه علمی و فناوری، تصریح کرد: ضمن لزوم وارد کردن بخش خصوصی برای پروژه‌های علمی و فناوری، باید فرهنگ کار در استان کرمانشاه تصحیح شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با درخواست از آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه، افزود: در استان کرمانشاه شرکت‌های زیادی وجود دارد که برای رسیدن به اهدافشان نیازمند حمایت هستند و از این رو از حضرتعالی می‌خواهیم در استان کرمانشاه با همه توان از این پروژه‌ها حمایت کنید.

با وجود تحریم‌ها پیشرفت‌های خوبی در زمینه علم و فناوری در استان کرمانشاه داشته‌ایم

هوشنگ بازوند استاند کرمانشاه در پایان این دیدار گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه پیشرفت‌های خوبی در زمینه علم و فناوری در استان کرمانشاه در حوزه پلیمر و پتروشیمی داشته‌ایم، که این پیشرفت‌ها چون در داخل کشور به وجود آمده ارزشمند است.

وی به دغدغه‌مندی پژوهشگران کرمانشاهی در حوزه مبارزه با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در زمینه پیشگیری و درمان بیماری کرونا در استان کرمانشاه تحقیقاتی انجام گرفته و به نتایج خوبی رسیده‌ایم که پس از آزمایشات نهایی آن را اعلام خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: با حضور دکتر ستاری از صبح امروز پروژه‌های زیادی را سرکشی کردیم که امیدواریم حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر شتاب پیشرفت این پروژه‌ها بیافزاید و به زودی شاهد بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌های نیمه کاره در عرصه علم و فناوری در استان کرمانشاه باشیم.

کد خبر 5027689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      0 0
      یه راه برای پیشرفت علم و فناوری و اشتغال فارق التحصیلان دانشگاه اینه که در سراسر کشور پژوهشکده ها انتفاعی ایجاد کنیم فارق التحصیلان و اساتید با اخذ مبلغی برای مشکلات بخش خصوصی و دولتی پژوهش علمی بکنند
    • علی IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      0 0
      ایجاد چندین پژوهشکده انتفاعی در هر شهر با تخصص های متفاوت که مجهز به زیرساخت های مناسب پژوهشی و امکانات رفاهی و اقامتی داشته باشند می توانند با جذب فارق التحصیلان دانشگاهی و اساتید به رشد علم کمک کنند