۳ مهر ۱۳۹۹، ۹:۵۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

انجام ۵۵ هزار بازدید در بازار/متخلفان ۸۱ میلیارد ریال جریمه شدند

انجام ۵۵ هزار بازدید در بازار/متخلفان ۸۱ میلیارد ریال جریمه شدند

سنندج - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در شش ماهه اول سال جاری در مجموع ۵۵ هزار و ۲۷۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازارهای استان انجام شد.

محمد دره وزمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شرایط عادی بر کشورمان حاکم نیست و اکنون درگیر جنگ اقتصادی هستیم که نتیجه آن هم گرانی و تورم شده است، اظهار کرد: وقوع هر نوع جنگی با عوارض و پیامدهای مختلفی همراه خواهد بود و امروز نیز فشار اقتصادی زیادی ناشی از تحریم‌ها بر تمامی بخش‌ها وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط حاکم بر کشور عده‌ای اندک افراد سودجو و متخلف وجود دارند که از شرایط پیش آمده و مشکلات اقتصادی سوءاستفاده می‌کنند، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها مأمور و ناظر بر بازارها هستند و با هر گونه تخلف اعم از گران فروشی، نه گرانی برخورد خواهند کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: متخلفان و گران فروشان در بازار با آبروی اصناف خود بازی می‌کنند و خود بازاریان و اصناف باید مانع فعالیت چنین افراد سودجویی شوند.

دره وزمی با بیان اینکه حتی یک دقیقه از نظارت بر بازار استان غفلت نکرده‌ایم، یادآور شد: کارشناسان اداره نظارت و بازرسی این سازمان همواره بر توزیع و عرضه کالا در بازار نظارت دارند و از هیچ گونه تخلفی چشم‌پوشی نمی‌کنند.

وی بیان کرد: نتیجه نظارت روزانه بر بازار در شش ماهه اول سال جاری انجام ۵۵ هزار و ۲۷۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح استان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان کشف دو هزار و ۱۸۰ مورد تخلف در این بازرسی‌ها، گفت: در این رابطه یک هزار و ۸۷۳ فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل شده است.

دره وزمی اظهار کرد: عمده این تخلفات گران فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت بود که در این پرونده‌ها در مجموع ۸۱ میلیارد و ۶۳۶ میلیون و ۴۵۱ هزار ۶۷۴ ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شد.

وی به نقش مردم در کنترل و نظارت بر بازار اشاره کرد و افزود: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان، دو هزار و ۷۷۵ مورد گزارش مردمی دریافت شد که در رسیدگی به آنها ۶۰۴ مورد تخلف احراز و در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گران فروشی، عدم درج قیمت و غیره مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ در میان گذاشته و یا به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و موارد تخلف را گزارش دهند.

کد خبر 5031726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha