۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد؛

افزایش شیوع بیماری کرونا در پنج شهرستان چهارمحال و بختیاری

 افزایش شیوع بیماری کرونا در پنج شهرستان چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از افزایش شیوع بیماری کرونا در پنج شهرستان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید شیرانی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: به لحاظ میزان بروز بیماری به نسبت جمعیت، پس از شهرستان بن، به ترتیب شهرستان‌های بروجن، سامان، کوهرنگ و شهرکرد بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا ر ا به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: به لحاظ علمی کشور و استان هیچ وقت از موج اول خارج نشده اند و در نوسان سوم همان موج اول قرار دارند.

وی افزود: در حالی که نوسان بلندی را در فروردین و اوایل اردیبهشت ماه داشتیم بعد از یک افت وارد نوسان دوم شدیم و بعد از آن بدون اینکه افت زیادی داشته باشیم وارد نوسان سوم شدیم.

وی تاکید کرد: با توجه به عادی انگاری بیماری کرونا و خستگی مردم و پرسنل بهداشتی و درمانی و فرا رسیدن فصل پاییز که معمولاً با افزایش بیماری‌های تنفسی همراه است و مشکل تر شدن تهویه محیط‌های سر بسته با شروع سرما، با انتشار بیشتر بیماری‌های تنفسی که بیماری کرونا نیز یکی از آنهاست مواجه هستیم.

وی ادامه داد: آنچه مستندات و شواهد نشان می‌دهد معمولاً بیماری با یک مسافرت، تفریح نابه جا، مهمانی، شرکت در یک مراسم شلوغ شروع می‌شود و بعد در چرخش خانوادگی متأسفانه اعضای خانواده و فامیل به شدت درگیر بیماری می‌شوند.

وی ادامه داد: چرخش خانوادگی ویروس کرونا از دیگر معضلات این ویروس در چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود و تنها راه مقابله با بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده همگانی از ماسک و در چنین مقطع حساسی خودداری از برگزاری محافل و حتی دورهمی های کوچک فامیلی به مدت دو دوره کمون بیماری است.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش میزان مراجعات سرپایی به مراکز درمانی با علائم بالینی مشکوک به کرونا و افزایش حجم نمونه گیری ها، به ویژه طی روزهای اخیر نتایج آزمایشات کمی با تأخیر و حداکثر سه تا چهار روزه اعلام می‌شود و این در حالی است که نتایج آزمایشات بیماران بستری، کمتر از ۲۴ اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: کسانی که با مراجعه به پزشک مشکوک به بیماری کرونا تشخیص داده شده و برای نمونه گیری به آزمایشگاه معرفی می‌شوند باید تمامی اصول جداسازی و قرنطینگی را رعایت نمایند و نباید منتظر پاسخ آزمایش بمانند اگر چه همکاران آزمایشگاه تمام تلاش خود را برای پاسخ هرچه زودتر به تست‌ها دارند.

کد خبر 5032003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha