۴ مهر ۱۳۹۹، ۹:۲۶

معاون علوم پزشکی استان زنجان:

بیماری زایی کرونا افزایش یافته است/استان زنجان شهر سفید ندارد

بیماری زایی کرونا افزایش یافته است/استان زنجان شهر سفید ندارد

زنجان-معاون علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه بیماری کرونا بسیار هوشمند و صادق است، گفت: بیماری زایی کرونا در استان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صائینی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد کرونا در محل استانداری زنجان، به وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان افزود: استان زنجان همچنان در وضعیت قرمر قرار دارد و شهرستان سفید ندارد.

وی با بیان اینکه کرونا همچنان دراستان زنجان قربانی می‌گیرد، اظهار کرد: شهرستان خرمدره بیشترین مبتلا به بیماری کرونا در استان را دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه بیماری کرونا بسیار هوشمند و صادق است، گفت: بیماری زایی کرونا در استان افزایش یافته است.

صائینی تاکید کرد: بیماری زا بیماری کرونا در استان بیش از چهار تا پنج برابر افزایش یافته است و در این میان تنها راه قطع زنجیره کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تاکنون واکسن آنفلوانزای مورد نیاز گروه‌های هدف در کشور توزیع نشده است، ابراز داشت: زنجان مرکز تأمین و توزیع واکسن شمالغرب و چهار مرکز بسیار اصلی و استراتژیک کشور است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: واکسن مورد نیاز شمالغرب کشور به مدت ۶ ماه تا یکسال در این استان انبار می‌شود که به لحاظ امنیتی حساسیت بالایی دارد چرا که در صورت بروز هرگونه مشکلی در تأمین واکسن اختلال بوجود می‌آید.

صائینی گفت: در مرکز تأمین و توزیع واکسن شمالغرب کشور دقت و توجه ویژه ای لحاظ می‌شود و زنجان به لحاظ وجود این مرکز جزو چهار نقطه کشور است.

وی تصریح کرد: فردی که ایمنی کامل در برابر بیماری آنفلوانزا داشته باشد، هیچ تأثیری بر بیماری کروناندارد و مردم اشتباه نکنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه بیماری آنفلوانز به نوع A و B تقسیم بندی می‌شود، افزود: در نوع اول، شایع‌ترین آن H۱N۱ و H۳N۲ و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را شامل می‌شود.

صائینی افزود: آنفلوانزای فصلی یا همان H۱N۱ و H۳N۲ واکسن دارد و برای افرادی که نخستین بار به تزریق واکسن اقدام می‌کنند میزان ایمنی زایی آن از ۱۹ درصد تا ۷۰ درصد متغیر است و فردی به مدت پنج سال متولی این نوع واکسن را تزریق کرده باشد، تا ۹۰ درصد میزان ایمنی زایی آن در مقابل بیماری ایجاد خواهد شد.

کد خبر 5032283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha