۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۰

در جلسه ستاد اربعین آذربایجان غربی عنوان شد؛

امسال راهپیمایی اربعین نداریم/مردم به شایعات توجه نکنند

امسال راهپیمایی اربعین نداریم/مردم به شایعات توجه نکنند

ارومیه - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری هرگونه راهپیمایی و پیاده‌روی گروهی و کاروانی به سمت مرزهای کربلا در استان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طباطبایی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد اربعین آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، اظهارکرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ممنوع بودن سفر به کشور عراق در این ایام و عدم پذیرش مسافر خارجی توسط این کشور، مراسم پیاده روی اربعین امسال برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: از تمامی زائرین اربعین حسینی می‌خواهیم به هیچ عنوان به سمت مرزها حرکت نکنند چراکه ورود به عراق ممنون بوده و هیچ خدماتی به این افراد ارائه نخواهد شد.

طباطبایی افزود: مراسم اربعین حسینی در شهرهای استان نیز با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی همچون مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه هرگونه راهپیمایی از آذربایجان‌غربی به سمت مرزهای کربلا ممنوع است، اضافه کرد: برگزاری هرگونه راهپیمایی و پیاده‌روی گروهی و کاروانی به سمت مرزهای کربلا ممنوع بوده و این امر بر خلاف شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا است.

طباطبایی با تاکید بر اینکه باید از حرکت موکب داران نیز به سمت مرزها جلوگیری شود، گفت: مردم به شایعات و مطالب طرح شده در فضای مجازی و سایت‌های غیر معتبر توجه نکنند و باید اطلاعات دقیق در خصوص این موضوع در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: باید برنامه‌های فرهنگی متناسب با اربعین حسینی در سطح شهر و به‌صورت مجازی برگزار شود و حال و هوای شهر چهره حسینی بگیرد.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: باید فضای مناسبی را در سطح شهر ایجاد کنیم و از بروز هرگونه حرکت به سمت مرزها جلوگیری شود و اطلاع‌رسانی مناسب برای مردم صورت گیرد.

محمدرضا ندیری با اشاره به خدمات رسانی کواکب، ادامه داد: باید تلاش شود خدمات‌رسانی مواکب و خیران در داخل کشور و در استان ارائه شود.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در آذربایجان‌غربی گفت: باید برنامه‌های فرهنگی متناسب با اربعین در دستگاه‌های اجرایی سطح استان برگزار شود تا فضای اربعین در جامعه گسترش یابد.

حجت‌الاسلام اسد میرزایی تاکید کرد: منازل مردم خودشان هر کدام به تنهایی حسینیه‌ها عزاداری اربعین هستند و می‌توان با اجرای برنامه‌های مختلف در فضای مجازی این حسینیه‌ها را فعال و پرشور کرد.

کد خبر 5034154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha