۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۸

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج مطرح کرد

تأمین سرانه پارکینگ لازمه طرح گردشگری تفرجگاهی اراضی چمن

تأمین سرانه پارکینگ لازمه طرح گردشگری تفرجگاهی اراضی چمن

کرج - رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به بررسی طرح گردشگری اراضی چمن باید پیش‌بینی تأمین سرانه پارکینگ و راه‌های دسترسی استاندارد صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حاجی‌قاسمی عصر یکشنبه طی سخنانی در چهل و سومین جلسه کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج که با حضور اعضا کمیسیون برگزار شد، با اشاره به طرح موضعی گردشگری و تفرجگاهی اراضی چمن مهرشهر اظهار داشت: حذف ترافیک عبوری از معابر داخلی محدوده اراضی چمن و منطقه گردشگری به معابر بیرون از محدوده مدنظر است تا باعث افزایش ترافیک نشود.

وی به راهکارهای اصلاحی ترافیکی طرح چمن اشاره و تصریح کرد: مدل‌سازی ترافیکی شبکه معابر با در نظرگیری بهره‌برداری از کاربری‌های جدید بر اساس شرایط بحرانی انجام می‌شود. در هر حال بارگذاری طرح‌های گردشگری و تفرجگاهی بر روی اراضی مذکور همان‌طور که موجب شکوفایی اقتصادی می‌شود، باید توأم با تدبیراندیشی و پیش‌بینی ترافیک و نیاز به معابر جدید جهت دسترسی و ورود و خروج از منطقه همراه باشد.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر کرج افزود: حذف ترافیک عبوری از معابر داخلی به معابر بیرون از محدوده و در صورت نبود معبر مناسب در بیرون محدوده ترافیک عبوری به معابر پیرامونی منتقل شود. در راستای اجرای این طرح به کاهش استفاده از خودرو و تضعیف نگاه خودرو محوری در داخل محدوده با کوتاه کردن فواصل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و به طور کلی توجه به نیازهای اصلی پیاده‌ها و دوچرخه‌سواران توجه خواهد شد.

به گفته وی، تأثیر تعریض معبر بر قطع درختان و اجتناب از این کار تا حد ممکن حفظ شود، چراکه فضای سبز و درختان منطقه عامل سرزندگی و نشاط هستند و هرچه توجه به مسائل زیست‌محیطی بیشتر باشد، بی‌شک موفقیت طرح گردشگری تفرجگاهی اراضی چمن تضمین‌شده‌تر خواهد بود.

کد خبر 5034454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha