۹ مهر ۱۳۹۹، ۹:۰۶

تندگویان در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

راه اندازی سامانه امید به صورت ملی برای ارائه خدمات مشاوره

راه اندازی سامانه امید به صورت ملی برای ارائه خدمات مشاوره

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش گفت: سامانه امید به زودی به صورت ملی و در سراسر کشور برای ارائه خدمات مشاوره، راه اندازی خواهد شد.

محمدمهدی تندگویان در گفتگو با خبرنگار مهر، از راه‌اندازی سامانه امید در سراسر کشور خبر داد و گفت: سامانه امید به منظور ارائه خدمات مشاوره به صورت نظارت شده و توسط مشاوران تأیید شده ایجاد و به زودی نیز به صورت ملی راه اندازی می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان افزود: این سامانه در حال حاضر در کرمان به صورت پایلوت در حال بهره برداری است و پس از راه اندازی ملی، همه می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و از خدمات مستوره آن استفاده کنند.

تندگویان با بیان اینکه رویکرد اصلی از راه اندازی این سامانه کمک به مشاوره ازدواج و تسهیل دسترسی مردم به خدمات مشاوره است، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا اغلب جلسات مشاوره به صورت غیرحضوری شده و به دنبال این امر نیز دسترسی مردم به خدمات مشاوره سخت‌تر و کلاه‌برداری‌های اینترنتی نیز در فضای مجازی افزایش یافته است.

وی با توضیح در خصوص علت راه اندازی این سامانه عنوان کرد: متأسفانه مدتی است که مشاوره‌های قلابی و بدون کارشناسی به ویژه در فضای مجازی افزایش یافته و این مشاوره‌ها با انجام مشاوره‌های غیرعلمی در حال سو استفاده از مردم و کلاهبرداری هستند. این سامانه به منظور ارائه خدمات کارشناسی و مطمئن و جلوگیری از آسیب به مردم راه اندازی شده است.

وی درباره نحوه عملکرد سامانه امید توضیح داد: متقاضیان می‌توانند پس از ثبت نام و تأیید شخصیت حقیقی آنها به صورت محرمانه، مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف مشاوره، روانشناسی شخصی، ازدواج، اشتغال و غیره مطرح کنند. پس از ثبت مشکل اصلی مراجعه کنندگان، مشاوران مورد تأیید سازمان نظام روانشناسی به صورت مجازی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند و مردم می‌توانند از خدمات آنها بهره مند شود.

معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد: متقاضیان پس از انتخاب مشاور خود، ارتباطات و جلسات اولیه را به صورت رایگان با مشاور برقرار می‌کنند و در صورت تمایل به ادامه استفاده از خدمات مشاوره، این ارتباط با نظارت سازمان نظام روانشناسی و با تعرفه‌های مشخص و تعیین شده ادامه خواهد یافت.

تندگویان یکی از نکات مثبت این سامانه را ارائه خدمات مشاوره با قیمت‌های متعارف، خواند و تصریح کرد: این مشاوره‌ها بر اساس تعرفه دولتی و با نظارت سازمان روانشناسی انجام می‌شود و از مبالغ نجومی مشاوره خبری نیست. مشاوران حاضر در این سامانه نیز همگی مورد تأیید بهزیستی، سازمان نظام روانشناسی معاونت امور جوانان و نهادهای مسئول هستند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش عنوان کرد: در حال حاضر سامانه امید در استان کرمان در حال آزمایش است تا نواقص آن مشخص شود. به زودی و طی ماه پیشرو دوره آزمایشی آن پایان یافته و در سطح کشور به صورت ملی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. بستر مالی سامانه امید نیز به زودی به شبکه بانکی متصل و مشاوران آن به صورت مداوم به روز رسانی خواهند شد تا مردم بتوانند از خدمات آن استفاده بکنند.

کد خبر 5035024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha