۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۴

شورای اسلامی کار آذرآب:

سهام‌داران در مورد افزایش سرمایه سنگین آذرآب پاسخ کارشناسی بدهند

سهام‌داران در مورد افزایش سرمایه سنگین آذرآب پاسخ کارشناسی بدهند

اراک- شورای اسلامی کار آذرآب با صدور جوابیه از سهام‌داران معترض خواسته است در مورد بی‌سابقه‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس ایران و تحمیل هزینه استهلاک ۵۴۰ میلیارد تومانی پاسخ کارشناسی بدهند.

به گزارش مهر، چندی پیش شرکت صنایع آذرآب از برنامه افزایش سرمایه ۷۶۰۰ درصدی از ۲ محل آورده نقدی سهامداران و تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد. این شرکت که با سرمایه ثبت‌شده ۱۰۰۰ میلیارد ریالی و نماد «فاذر» در بازار دوم بورس حاضر است در نظر داشت سرمایه فعلی را از محل آورده نقدی و تجدید ارزیابی سنگین دارایی‌ها از ۱۰۰ به ۷,۷۰۰ میلیارد تومان برساند.

فاذر که در عملکرد سه‌ماهه سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۹۹ مبلغ ۸۳,۸۴۸ میلیون ریال زیان خالص شناسایی کرده است، با نظر هیئت مدیره به دنبال افزایش سرمایه ۷۶۰۰ درصدی (بیش از ۷۰ برابر) است تا صرف اصلاح ساختار مالی، تأمین سرمایه در گردش، پرداخت سایر دیون ممتاز و پرداخت تسهیلات بانکی و جریمه معوق شود.

افزایش سرمایه یکی از اقداماتی است که می‌تواند به بهبود وضعیت مالی شرکت‌ها و از جمله آذرآب در شرایط فعلی کمک کند اما درصورتی‌که این کار بخصوص در روش تجدید ارزیابی دارایی‌ها بدون بررسی دقیق کارشناسی و با یک دیدگاه کوتاه‌مدت مقطعی صورت گیرد نه‌تنها این شرکت را در مسیر درستی قرار نمی‌دهد بلکه می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور منجر به بحران و ورشکستی شود. به همین دلیل با ورود استانداری و دادگستری بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها به حالت تعلیق درآمد.

عبدالرضا شیرالی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت فنی و مهندسی جنوب تأسیسات و یکی از سهامداران حقیقی شرکت صنایع آذرآب روز شنبه ۵ مهر در گفتگو با سرویس اقتصادی خبرگزاری مهر مطالبی را در مورد دیگر سهامدار شرکت و شورای اسلامی کار آذرآب مطرح کرد که واکنش این شورا را در پی داشت. در جوابیه‌ای که شورای اسلامی کار آذرآب در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است آمده است:

در ابتدا بر خود لازم می‌دانیم تشکری ویژه داشته باشیم از ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی که به پرونده بسیار مهم سهامداری بانک کشاورزی و تبرئه پرسنل شرکت، عنایتی خاص داشته و همچنین نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی آیت الله دری نجف آبادی و اعضای محترم شورای تأمین، علی الخصوص استاندار محترم جناب آقای مهندس آقازاده که در شرایط سخت همواره یار و یاور ما بوده‌اند و حجت الاسلام و المسلمین موسوی رئیس کل محترم دادگستری استان و جناب آقای دکتر قاسمی دادستان محترم اراک و تیم همراه که با تشریف فرمایی و بازدید از شرکت در حل پرونده‌های فوق و سایر مشکلات تأثیر به‌سزایی داشتند.

با توجه به اینکه شورای اسلامی کار معتقد است شرکت برای پیشبرد اهداف خود همواره نیاز به آرامش دارد، لذا تاکنون در برابر تهمت‌ها و افتراهای ناروا سکوت اختیار کرده ولی با توجه به مصاحبه غیرکارشناسی و اظهارات خلاف واقع اخیر جناب آقای شیرالی (سهامدار ۱۰ درصدی و اقلیت) که نظر به سوابق اجرایی و تجربه کاری ایشان انتظار می‌رفت که اختلاف درون خانوادگی را به مطبوعات نکشاند، این شورا بر خود لازم می‌داند مواردی چند را برای تنویر افکار عمومی پرسنل شریف و سهامداران محترم عرض کند:

جناب آقای شیرالی اگر به خاطر داشته باشید در تیر ماه سال گذشته و قبل از اتفاقات ناگوار جلسه‌ای در بانک کشاورزی (سهامدار عمده شرکت) با حضور جناب آقای استاندار و نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی و جناب آقای خدارحمی (مدیرعامل بانک کشاورزی) و اعضای شورای اسلامی کار در راستای حل مشکلات شرکت برگزار شد. وقتی در آن جلسه استاندار محترم از جنابعالی درخواست کمک به شرکت کردند آیا این شما نبودید که با صدای رسا فرمودید حتی یک ریال حاضر نیستید به آذرآب کمک کنید و حتی اگر بنزین ماشین مدیرعامل در وسط جاده تمام شود حاضر نیستید پول بنزین ایشان را بدهید؟

آیا این جنابعالی نبودید که با برخورد بسیار نامناسب با مدیرعامل وقت شرکت آقای دکتر حیدری در آن جلسه موجب استعفای ایشان شدید و این امر زمینه‌ساز بروز بی‌نظمی و بی‌ثباتی و آغاز تنش‌ها و درگیری در شرکت شد؟

جناب آقای شیرالی شما که در حال حاضر احساس وظیفه کرده و علیه شورای اسلامی کار و پرسنل بسیار نجیب و شریف شرکت مصاحبه مطبوعاتی ترتیب دادید و در قامت منجی و دایه دلسوزتر از مادر برای آذرآب ظاهر شدید امکانش هست که توضیح دهید که چرا در زمان مدیریت سابق و در مقابل تخلفات آن دوره (که پرونده ۱۴۸ میلیاردی در دادگستری مفتوح می‌باشد) سکوت اختیار نمودید؟

در حالی که در سال گذشته و در اوج تنش‌ها در شرکت نمایندگان خود را با استعفا از هیئت مدیره بیرون کشیدید لطفاً توضیح بدهید که چرا در زمان تصدی مدیریت سابق (آقای پرنا) نمایندگان شما در هیئت مدیره به‌صورت تمام و کامل به انجام امور محوله مشغول بودند و هیچ صحبتی از استعفا نبود؟

در ارتباط با بحث افزایش سرمایه ضمن اینکه بانک کشاورزی به‌عنوان سهام‌دار عمده و تصمیم‌گیر اصلی بارها اعلام کرده است که به هیچ وجه موافق افزایش سرمایه نیست، علی‌ایهاالحال با احترام به نظرات و مصوبات هیئت مدیره محترم شرکت، موضع شورای اسلامی همچون گذشته تبعیت از قانون و تمکین از مصوبات شورای تأمین استان است (البته اعتقاد ما بر این است که هر ۲ گروه بزرگوار در این امر و در راستای منافع شرکت به اجماع خواهند رسید.)

شورای اسلامی کار اعلام می‌کند از ابتدای فعالیت خود تبعیت از قانون و دفاع از منافع شرکت و پرسنل را نصب‌العین خود قرار داده و در چارچوب قانون به وظایف خود عمل کرده و بر خلاف نظر جنابعالی هیچ‌گونه تخطی از قانون نداشته است.

در پایان شورای اسلامی کار از جناب آقای شیرالی و سایر سهام‌داران محترم و معترض به عملکرد شورای اسلامی کار رسماً دعوت به‌عمل می‌آورد که با حضور در شرکت و در جمع عمومی و صمیمانه پرسنل شریف، در ابتدا به سوالات فوق‌الذکر پاسخ داده و سپس عملکرد غیرقانونی شورای اسلامی کار را تشریح کرده و از اسناد و مدارک اعلام شده در مصاحبه نیز رونمایی کنند.

ضمناً در خصوص تأثیرات افزایش سرمایه ۷۶۰۰ درصدی بر آینده شرکت (بی سابقه ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس ایران) و متعاقب آن تحمیل هزینه استهلاک سالانه ۵۴۰ میلیارد تومان به شرکت را افزون بر سایر هزینه‌ها در حالی که کل درآمد ۶ ماهه شرکت طبق اطلاعات مندرج در کدال حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است، توضیح کامل و پاسخ کارشناسی بدهند.

کد خبر 5036020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      2 0
      با سلام بنده به عنوان سهامدار آذراب واقعا متاسفم که شورای کارگری در مسایل مدیریتی دخالت کرده و قانون را نقض میکند.اصلا این اطهار نظرها به شورا کارگری چه ربطی دارد.
    • ایوب IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      2 0
      واقعا ببینید به کجا رسیدیم که سورا کارگری واسه سهامدار داره تصمیم میگیره.البته اینها فقط ضعف مدیرعامل و هیات مدیره شرکت آذرابه وگرنه تو کدوم شرکت این اتفاقا میفته😂😂😂
    • سارا IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      1 0
      شورا کارگری باید به دلیل ایجاد ضرر به سهامداران تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند.کجای دنیا ۴ تا کارگر در غالب شورا برای شرکت تصمیم میگیرند.متاسفم برا مدیر عامل شرت آذراب
    • سهیل RU ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      1 0
      کجای دنیا شورا کارگری برای سهامدار تعیین و تکلیف میکنه آخ؟😂😂😂😂من اگر جای مدیر عامل بودم این نفرات قانون شکن را اخراج میکردم تا درس عبرتی بسه برای دیگران