۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۳

رئیس اورژانس فارس:

کاهش ١٩ درصدی عملیات تصادفات اورژانس

کاهش ١٩ درصدی عملیات تصادفات اورژانس

شیراز- رئیس اورژانس فارس گفت: طی شش ماه نخست امسال ماموریت های تصادفی در استان فارس ۱۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد مرادیان ظهر سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال ۲۵ ۱۴۱۶ مأموریت ترافیکی توسط نیروی اورژانس فارس انجام شده است بیان کرد: در طی ۶ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۴۴ هزار و ۸۳۲ مأموریت توسط اورژانس فارس انجام شده که از این تعداد ۱۳۰ هزار مورد مأموریت پایگاه‌های اورژانس فارس بوده است.

وی اضافه کرد: از جمله دلایلی که می‌توان در خصوص کاهش تفاوت تصادفات جاده‌ای اشاره کرد می‌توان به حضور پلیس و راهداری در جاده‌های استان نام برد این در حالی است که کاهش رفت و آمدها به علت بیماری کووید ۱۹ نیز از جمله مواردی است که باعث شده تا میزان تصادفات و در نتیجه میزان عملیات اورژانس فارس کاهش یابد.

مرادیان تاکید کرد: اورژانس فارس نقش مؤثری در میزان انتقال بیماران دارای کرونا به بیمارستان‌های مادر درمان کننده کرونا داشته است و طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۵ هزار و ۱۶۲ مأموریت توسط نیروهای اورژانس فارس انجام شده است.

وی افزود: نداشتن جایگاه استاندارد فرود بالگرد در شیراز یکی از مشکلات اساسی شیراز است. متأسفانه شیراز از داشتن یک محل استاندارد (پد فرود بالگرد) در نزدیک بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محروم است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه شیراز دارای ساختمان‌های بلند مرتبه است لذا شهرداری و شورای شهر شیراز بایستی مسئولین این ساختمان‌ها را ملزم به ساخت پد فرود هلیکوپتر کنند لازم به ذکر است ۵ فروند هلیکوپتر در اختیار اورژانس فارس است که خدمات درمانی مناسبی نیز توسط این هلیکوپترها به افرادی که نیازمند خدمات اورژانسی بوده‌اند، ارائه شده است

وی تاکید کرد: طی شش ماهه نخست امسال اورژانس فارس پاسخگوی ۱۰ هزار تماس مزاحمت مردمی هم بوده است البته کسانی که تماس مزاحمت می‌گیرند با جان مردم بازی می‌کنند، چرا که اشغال تلفن ۱۱۵ کیفیت خدمات را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گفته رئیس اورژانس فارس ۲۰۶ پایگاه فعال اورژانس در استان وجود دارد و ۱۰۶ پایگاه جاده‌ای نیز در راستای توسعه خدمات به افراد در فارس فعالیت می‌کنند این در حالی است که تا پایان برنامه ششم توسعه قرار است ۱۳۰ پایگاه نیز به پایگاه‌های اورژانس فارس اضافه گردد..
 

کد خبر 5036170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      0 0
      همه بیمارستان ها به خصوص آنانی که در مناطق محروم و دورافتاده هستند در پشت بام یا در محوطه باز خود باید مکانی برای فرود بالگرد امداد داشته باشند، یک عدد بالگرد امدادی هم آماده داشته باشند