۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵

کاظمی مطرح کرد

آینده متعلق به افرادی است که سواد رسانه ای دارند

آینده متعلق به افرادی است که سواد رسانه ای دارند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: آینده متعلق به افرادی است که سواد رسانه‌ای دارند. دانشی که منجر به مهارت نشود، ارزشی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی صبح امروز در آیین افتتاحیه دوره آموزش سواد رسانه‌ای ویژه فعالان حوزه قرآن، عترت و نماز گفت: استفاده از فضای مجازی و برخورداری از سواد رسانه‌ای یک الزام است چرا که دنیا وارد این عرصه شده است. این یک سوادی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

وی بیان کرد: آینده متعلق به افرادی است که سواد رسانه‌ای دارند. رهبر معظم انقلاب چند سال پیش به اهمیت حضور در فضای مجازی و جنگ نرم اشاره کردند. سواد رسانه‌ای بدون مهارت، دانش و توانایی نظری کارایی ندارد، آسیب رسان است و باید بتوان سیاست ها و توطئه های دشمن را کشف کرد و اقدامات مناسب را برای خنثی کردن آن طراحی کرد. در نتیجه داشتن سواد رسانه‌ای یک تکلیف است.

وی خاطرنشان کرد: بهره مندی از فضای مجازی نیازمند مهارت علمی و عملی است، در کنار فرآیند توانمند سازی افراد باید دانش با مهارت وجود داشته باشد، دانشی که منجر به مهارت نشود، ارزشی ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یادآور شد: پس از پایان این دوره آموزشی شرکت کنندگان باید بتوانند انیمیشن و کلیپ بسازند و حداقل برای انجام فعالیت های شبکه شاد توانمندی بسیاری داشته باشند. این دوره جامع ترین و کامل ترین دوره سواد رسانه‌ای آموزش و پرورش است که در سه سطح و بیش از ۱۰۰ جلسه عملی و نظری تشکیل می شود.

در ادامه این مراسم از پوستر دوره آموزشی سواد رسانه‌ای ویژه فعالان حوزه قرآن، عترت و نماز رونمایی شد.

کد خبر 5036950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha