۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۶

نماینده مردم رفسنجان و انار:

پیش از بروز مشکل برای مهار آب‌های سطحی چاره اندیشی شود

پیش از بروز مشکل برای مهار آب‌های سطحی چاره اندیشی شود

رفسنجان - نماینده مردم رفسنجان و انار گفت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، امسال سال پر بارانی پیش رو داریم و از هم اکنون باید برای مهار آب‌های سطحی و روان آب‌ها تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین جلالی بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث منابع طبیعی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در شهرستان رفسنجان ۸۳۰ هزار هکتار زمین داریم که ۶۷۰ هزار آن هکتار منابع طبیعی است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد: حدود ۴۰۰ هزار هکتار مرتع و ۲۰۰ هزار هکتار بیابان داریم اما متأسفانه پوشش جنگلی خیلی کمی در شهرستان وجود دارد؛ جایی که پوشش جنگلی و گیاهی ندارد آب و هوای مرطوب و باران کم دارد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ هزار هکتار جنگل تاغی داریم که جلوی ریگ‌های بادآور و شن ره‌ای روان را می‌گیرند، اضافه کرد: با توجه به اینکه تاغ ها زیبایی و نشاط ندارند ضرورت دارد بررسی شود درختان زیبایی که کم آب بر هستند و ریشه مقاومی داشته باشند، استفاده شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال پیش بینی شده سال پر بارانی باشد لذا مسئولان باید تدابیری نسبت به مهار آب‌های سطحی و روان آب‌ها بیندیشند تا مشکلی ایجاد نشود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسئله آبخیزداری باید جدی گرفته شود، با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با ایجاد گوراب‌ها نسبت به ذخیره آب‌هایی که بر اثر بارندگی و باران‌های موسمی و پایه‌ای که به یک باره آب زیادی جمع می‌شود، اقدامات خوبی انجام دهند تا در ذخیره سفره‌های آب زیرزمینی هم اثرگذار باشد.

وی با درخواست از مرتع داران نسبت به حفاظت از مراتع، خواستار ایجاد ساختمان جدید برای اداره منابع طبیعی با توجه به قدیمی بودن ساختمان فعلی آن شد.

حجت الاسلام جلالی ابراز داشت: سرمایه گذاران و ارباب رجوعی که به اداره منابع طبیعی مراجعه می‌کنند تکریم شوند و نسبت به اعطای مجوزهای درخواستی تسریع شود تا موجب بی انگیزه شدن سرمایه گذاران نشود.

کد خبر 5038004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha