۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۶

در گفتگو با مهر مطرح شد:

صدور هشدار قرمز هواشناسی در گیلان/ کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای دما

صدور هشدار قرمز هواشناسی در گیلان/ کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای دما

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی به دلیل ورود سامانه بارشی، گفت: کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا و سیلابی شدن رودخانه ها برای گیلان پیش بینی شده است.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد به منطقه است، اظهار کرد: بر این اساس تا پایان هفته شاهد ابرناکی هوا، کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد و رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال وقوع تگرگ پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای فردا (دوشنبه) آسمان اکثر نقاط استان گیلان ابری و مه آلود، همراه با کاهش دما، بارندگی و وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی شده است، گفت: ارتفاع موج دریا نیز برای فردا ۱.۵ متر پیش بینی شده که برای انجام فعالیت مرتبط مناسب نیست.

دادرس با اشاره به اینکه برای روز سه شنبه نیز آسمان استان گیلان مه آلود همراه با بارندگی و وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی شده و ارتفاع موج دریا نیز به بیش از ۱.۵ متر خواهد رسید، افزود: با توجه به شدت بارش‌ها از اواخر وقت دوشنبه سطح قرمز هواشناسی اعلام شده است.

وی ادامه داد: بارندگی، وزش باد، رعد و برق، احتمال تگرگ و کاهش محسوس دما از مهم‌ترین پدیده‌های این روز است.

دادرس با بیان اینکه این شرایط جوی تا صبح روز چهارشنبه ادامه دارد، گفت: در این مدت شاهد آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌ها به دلیل وزش باد شدید، لغزش و رانش و اصابت صاعقه به زمین خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوای استان گیلان، گفت: هشدارهای لازم به کشاورزی و دستگاه‌های متولی برای آماده باش برای مقابله با هرگونه بحرانی داده شده است.

کد خبر 5040209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha