۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴

توسط نشر صدوچهارده؛

کتاب «اسلام محمدی به روایت نهضت حسینی» چاپ شد

کتاب «اسلام محمدی به روایت نهضت حسینی» چاپ شد

کتاب «اسلام محمدی به روایت نهضت حسینی» نوشته محمدعلی لسانی فشارکی توسط نشر صد و چهارده منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات صدوچهارده با همکاری موسسه فرهنگی هنری کانون نشر و ترویج زبان قرآن کتاب «اسلام محمدی به روایت نهضت حسینی» نوشته محمدعلی لسانی فشارکی را با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۲۶۸ صفحه و بهای ۴۶ هزار تومان منتشر کرد.

کتاب شامل ۱۰ فصل به ترتیب با این عناوین است: «حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ»، «از کعبه تا کربلا»، «صلی الله علیک یا اباعبدالله»، «هذا بیان للناس»، «هذا بلاغ الناس»، «این رستخیز عام»، «احب الله من احب حسینا»، «این حسین کیست؟»، «از عاشورا تا اربعین» و «اربعین حسینی».

۱۰ فصل این کتاب در واقع حاصل دستاورد یک سمینار علمی ۱۰ روزه است که با عنوان «اسلام محمدی به روایت نهضت حسینی» به اهتمام دبیرخانه گفتمان قرآنی مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی شریف در بازه زمانی ۱۷ مهر ۱۳۹۵ تا ۲۵ آبان همین سال در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه شریف برگزار شد.

آن سمینار برای پاسخگویی به نیاز دانشجویان برای فهم صحیح از نهضت حسینی، مولفه‌ها و اهداف امام و… برپا و با استقبال زیاد دانشجویان مواجه شده بود. کتاب نیز باالتبع زبان ساده‌ای دارد و یکی از منابع خوب در زمینه فهم نهضت حسینی به حساب می‌آید. به عبارتی با فهم نهضت و قیام حضرت سیدالشهدا (ع) به یک بازخوانی صحیح از اسلام ناب محمدی دست یافت.

محمدعلی لسانی فشارکی، فرزند آیت الله محمدباقر فشارکی، فارغ التحصیل از دانشکده الهیات دانشگاه تهران در رشتهِ علوم قرآن و حدیث است. وی بیش از ۲۰ سال سابقه در تدریس علوم قرآنی و ادبیات عرب دارد. او در حال حاضر عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران و استاد دانشگاه آزاد (واحد علوم تحقیقات) و دانشکده علوم قرانی شهرری است. گفته می‌شود در دوران معاصر، توجه آکادمیک به علم سوره‌شناسی، اولین بار توسط او مطرح شد. ترجمه‌های «تفسیر کابلی از دیدگاه اهل سنت: از آیه ۳۸ سوره جاثیه تا آخر سوره ناس با فوائد «موضح الفرقان»، «سیمای صابران در قرآن» و «قرآن منشور زندگی» از دیگر کتاب‌های منتشر شده اوست.

کد خبر 5042673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha