۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۳

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان:

۱۷۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای کرمان ناکافی است

۱۷۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای کرمان ناکافی است

کرمان - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: ۱۷۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی عددی نیست که بتواند تحولی در زمینه اشتغال به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محرابی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی استان کرمان بیان داشت: ایجاد اشتغال باید با نگاه بهره‌وری و به وجود آوردن مزیت‌های نسبی باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال باید بر نرخ بیکاری اثرگذار باشد، افزود: سهم استان کرمان از تسهیلات اشتغال روستایی باید معلوم شده و این سهمیه از هر طریقی که امکان دارد باید افزایش یابد. ۱۷۱ میلیارد تومان در راستای تسهیلات اشتغال روستایی عددی نیست که بتواند تحولی در زمینه اشتغال به وجود آورد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: در رابطه با افزایش سهم تسهیلات استان کرمان باید به دنبال راهی باشیم تا بتوانیم این سهمیه را افزایش دهیم ضمن اینکه زمان زیادی هم برای جذب تسهیلات اشتغال روستایی نداریم بنابراین بهتر است مصوبات جلسه بلافاصله اجرایی و هرچه سریع‌تر هزینه شود و تا می‌توانیم چانه‌زنی و اعتبار جذب کنیم.

مهرابی تصریح کرد: این شائبه در خصوص بعضی بانک‌ها ایجاد شده که از نگهداری پول در حساب خود منتفع می‌شوند و از سویی سرمایه‌گذاران با تورم مواجه هستند بنابراین با پرداخت به موقع تسهیلات باید این شائبه را رفع کرد.

وی خطاب به رؤسای بانک‌ها گفت: هدف از برگزاری جلسات این است که مشکل را پیدا کنیم و ببینیم گره کار کجاست لذا باید مشکلات به صورت ریشه‌ای حل شود.

مهرابی یادآور شد: در حال حاضر کشور در شرایط تورم به سر می‌برد و قیمت‌ها روز به روز در حال تغییر و افزایش است بنابراین بهتر است تسهیلات به کارآفرینان به موقع پرداخت شود تا آنها بتوانند طرح خود را به اشتغالزایی برسانند.

در این جلسه همچنین رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: ۱۷۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به استان کرمان تخصیص داده شده است که این مبلغ در اختیار چهار بانک عامل استان قرار گرفته است.

کد خبر 5042826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha