۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۰۱

کرونا در آذربایجان غربی اوج گرفت؛

بیمارستان های خصوصی بیماران کرونایی پذیرش می کنند

بیمارستان های خصوصی بیماران کرونایی پذیرش می کنند

ارومیه-رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: به دلیل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا و پرشدن بیمارستانهای دولتی مراکز درمانی خصوصی نیز بیماران را پذیرش می کنند.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با گلایه از عدم همراهی مردم و رعایت موازین بهداشتی اظهارکرد: در موج جدید بیماری در استان، تعداد بیماران و تعداد بستری‌ها به شدت افزایش یافته و این بار تعداد بستری‌ها در شهر ارومیه بسیار بالا است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیمارستان‌هایی که اختصاص پیدا کرده بوده به درمان بیماران کووید ۱۹ از جمله بیمارستان طالقانی که کاملاً پر شده و تخت‌هایی از بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان امام رضا (ع) که به این بیماران اختصاص داده شده بود نیز پر شده اند بنابراین ما مجبور شدیم از سایر بیمارستان‌های دولتی غیر دانشگاهی، خیریه و خصوصی فعالیت می‌کنند کمک بخواهیم.

آقازاده افزود: یکی از سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی استان متمرکز کردن رسیدگی به بیماران کرونایی در بیمارستان‌های دولتی بود که تاکنون در طی این ۷ ماه این امر محقق شد اما اکنون شرایط فرق کرده است و در موج سوم بیمارستان‌های دولتی دیگر جوابگوی تعداد بسیار زیاد بیماران کرونایی نیستند و باید سایر بیمارستان‌ها به کمک دانشگاه در امر بستری و درمان بیماران کرونایی کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه اکنون شرایط جنگی است و همه باید کمک کنند تا مشکلات موجود را رفع کنیم، اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام گرفته، بیمارستان‌های دولتی غیر دانشگاهی و بیمارستان‌های خصوصی در مبارزه با کرونا در کنار دانشگاه قرار گرفته و با پذیرش و درمان این بیماران، به مردم در امر مقابله با کرونا یاری می‌کنند.

وی درباره وضعیت بیماری کرونا در ارومیه بیان کرد: تعداد افراد بستری در ارومیه به حد بحرانی رسیده است و تخت‌های بیمارستانی برای بستری و رسیدگی بیماران کرونایی در بیمارستان‌های دولتی تکمیل ظرفیت شده اند و بیماران در آمبولانس نگه داری می‌شوند تا ظرفیت تخت آزاد شده و به بخش‌های بستری منتقل شوند.

آقازاده گفت: تا کنون جلسات متعدی برگزار و قرار شده است تمام این بیمارستان‌ها بخشی را برای بستری بیماران کووید ۱۹ اختصاص بدهند و این کار شروع شده است و این جلسه هم در ادامه جلسات قبلی برای هماهنگی بیشتر و در واقع هماهنگ کردن نحوه پذیرش و درمان این بیماران است.

وی یادآور شد: کادر درمانی بیمارستانها ۸ ماه است که درگیر این بیماری هستند و آماده هستیم مشاوره‌های در این خصوص را در اختیار بیمارستان‌هایی که جدیداً درگیر درمان این بیماران می‌شوند قرار دهیم، چون متأسفانه بیمارستان‌های ما الان دیگر کفاف برای این تعداد بیمار نیستند.

کد خبر 5043147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      0 0
      برای کاهش مرگ ناشی از کرونا، داروهایی که هم اکنون برای درمان استفاده میشود مثل دگزامتازون و رمدسیویر و.. را تولید انبوه کنیم و فقط به بیمارستان ها و مراکز درمانی دهیم با قیمت مصوب به بیماران تجویز کنن
    • علی IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      0 0
      اگر ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شد مدارس را تعطیل کنیم تا مدارس را موقتا تبدیل به بیمارستان بکنیم، از قطار اورژانس هم برای جا به جایی بیماران به شهرهای دیگر که ظرفیت خالی پذیزش دارند استفاده کنیم
    • علی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      0 0
      برای افزایش ظرفیت پذیرش بیمار در شهرهای بندری کشتی های بزرگ تجاری را تبدیل به بیمارستان موقت بکنیم، همچنین برقراری بیمارستان صحرایی هم راه گشاست اما باید مجهز به تجهیزات کافی و دارو باشند