۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱

مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار خبر داد:

صادرات ۲۰۰ تنی عسل خوانسار به خارج کشور

صادرات ۲۰۰ تنی عسل خوانسار به خارج کشور

خوانسار- مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار گفت: در ۶ ماه نخست امسال در شهرستان خوانسار ۳۰۰ تن عسل برداشت شد که ۲۰۰ تن آن به کشورهای پاکستان، عراق، کویت و مالزی صادر شده است.

بها الله خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در ۶ ماه نخست امسال تزریق واکسن «شاربن» مربوط به بیماری سیاه زخم به ۲۵ هزار رأس دام سبک، واکسن آبله به ۴۰ هزار رأس دام سبک، واکسن لمپی اسکن به بیش از یک هزار و ۲۰۰ رأس در دام سنگین، واکسن تب برفکی به دو هزار و ۴۰۰ رأس در دام سنگین و واکسن تب مالت برای بیش از یک هزار و ۲۰۰ رأس در دام سنگین در شهرستان خوانسار انجام شده است.

وی گفت: همچنین در سال جاری ۲۸۰ قله سگ در خوانسار علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

۷۴ واحد مرغداری گوشتی در خوانسار است

مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار عنوان کرد: در شهرستان خوانسار ۷۴ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید ۶۶۰ تن گوشت سفید در ماه و یک واحد مرغداری تخم گذار با ظرفیت تولید ۶۰ تن در ماه وجود دارد.

وی اضافه کرد: پایش و مراقبت از مرغداری‌های شهرستان خوانسار در جلوگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تمام واحدها انجام می‌شود و اگر تلفات به سه درصد برسد نمونه‌گیری و آزمایشات به استان ارسال می‌شود.

خسروی عنوان کرد: در این شهرستان ۶۰ هزار رأس دام سبک با ظرفیت تولید ۵۳ تن گوشت قرمز در سال و دو هزار و ۸۰۰ رأس دام سنگین با ظرفیت تولید ۱۰ تن شیر به صورت روزانه وجود دارد.

وی گفت: سه واحد استخر پرورش ماهی در خوانسار وجود دارد که در شش ماه امسال به صورت مستمر پایش و مراقبت از استخرهای پرورش ماهی در جلوگیری از بیماری «بی اچ اس: انجام شده است.

مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار بیان داشت: در شهرستان خوانسار از ۲۰ واحد لبنیاتی دو واحد شناسه دار است، اعلام کرد: در این شهرستان یک واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۲۰۰ تن گوشت در سال وجود دارد.

۴۰۰ بهره‌بردار زنبور عسل در خوانسار فعالیت دارند

وی اظهار داشت: در شهرستان خوانسار ۴۰۰ بهره‌بردار به تولید عسل مشغول هستند و در شش ماه نخست امسال ۳۰۰ تن عسل برداشت و ۲۰۰ تن آن به کشورهای پاکستان، عراق، کویت و مالزی صادر شده است، امسال بهره‌برداران نسبت به سال گذشته عسل کمتری تولید داشتند.

خسروی خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال در هر هفته طی دو مرحله بازدید و نظارت از ۵۰ واحد عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

وی عنوان کرد: ۱۴ واحد قصابی خوانسار برای ذبح دام به کشتارگاه گلپایگان و داران مراجعه دارند و ماهانه به صورت میانگین ۶۰۰ دام رأس سبک و سه رأس دام سنگین ذبح می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار، کمبود نیرو و ماشین‌های خدماتی را مشکل شبکه دامپزشکی خوانسار عنوان کرد و گفت: سامانه ۱۲۱۵ آماده دریافت هرگونه نظرات و انتقادات و گزارشات مردمی در شهرستان خوانسار است.

کد خبر 5044676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha