۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴

در شرکت ملی حفاری انجام شد؛

خرید ۳۰۰ میلیارد تومان تجهیزات بومی

خرید ۳۰۰ میلیارد تومان تجهیزات بومی

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از خرید اقلام ساخت داخل به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جهش تولید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، سیدعبدالله موسوی گفت: تأمین و خرید این اقلام که به‌طور عمده کاربردی زیاد در صنعت حفاری دارد در قالب ۷۹۱ فقره تقاضا و تعداد یک هزار و ۸۵۹ قلم انجام شده است. بررسی سوابق خرید خارجی این اقلام و روزآمد کردن آنها براساس قیمت روز دلار نشان می‌دهد مقدار صرفه‌جویی در خریدهای داخلی نسبت به کالای مشابه خارجی حداکثر ۶۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: به‌منظور تحقق این مهم تاکنون افزون بر ۵۰۰ سازنده داخلی شناسایی و از توان فنی و تخصصی آنها در اجرای پروژه‌های ساخت داخل شرکت استفاده شده است.

به گفته موسوی، بیش از ۲۰ هزار قطعه و تجهیز پرمصرف صنعت حفاری ازسوی سازندگان و صنعتگران داخلی بومی‌سازی شده است که در بخش‌های عملیاتی و خدمات فنی و تخصصی استفاده می‌شود. هم‌اکنون مراحل طراحی و ساخت مجموعه‌ای از قطعات و تجهیزات مهم در عملیات حفاری ازسوی سازندگان و مراکز دانشگاهی در حال اجراست که بخشی از آنها تا پایان امسال وارد چرخه عملیات می‌شود.

کد خبر 5044725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      0 0
      در سال جهش تولید، شرکت ها و پیمانکاران را مکلف کنیم که در تامین نیازمندی های خود و خرید کالاهای مورد نیاز، خرید بومی و استفاده از ظرفیت های تولیدی و خدماتی داخلی را در اولویت قرار دهند