۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۷

نماینده مردم سنندج در مجلس:

سخت‌گیری در پرداخت تسهیلات بانکی در کردستان قابل قبول نیست

سخت‌گیری در پرداخت تسهیلات بانکی در کردستان قابل قبول نیست

سنندج - نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: سخت‌گیری در پرداخت تسهیلات بانکی به افراد متقاضی سرمایه‌گذاری در کردستان قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی فرشادان ظهر امروز در سی و هشتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: تا پایان مرداد و بر اساس آمارهای موجود، ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا توسط بانک‌های استان به متقاضیان پرداخت شده در حالی که آنها می‌توانستند سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بیشتر از رقم اعلام شده، پرداخت کنند.

وی با ابراز تأسف از عدم همکاری و دلسوزی کامل بانک‌های کردستان در بحث پرداخت تسهیلات به واحدهای صنفی و آسیب‌دیدگان از کرونا، بیان کرد: با توجه به اینکه یک درصد سپرده‌های بانکی کشور مربوط به این استان است، سهل‌انگاری و سخت‌گیری در پرداخت تسهیلات پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم نظارتی بر عملکرد بانک‌های کردستان عملکرد درستی ندارند، عنوان کرد: غیر از بانک‌های کشاورزی، مسکن و صنعت و معدن، دیگر بانک‌های استان کردستان عملکرد ضعیفی در پرداخت تسهیلات حمایت از واحدهای صنفی و تولیدی آسیب‌دیده از کرونا داشته‌اند.

فرشادان با طرح این سوال که چرا بانک‌ها در بحث پرداخت تسهیلات فقط به دنبال سود بیشتر هستند، یادآور شد: بر اساس اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، ۱۳ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند ضمن اینکه تعداد زیادی واحد تولیدی هم بر اثر کرونا تعطیل شده که این نگران کننده است.

وی خواستار نظارت صحیح بر عملکرد بانک‌ها در بحث پرداخت تسهیلات بانکی شد و بیان کرد: قبل از اینکه دستگاه‌های نظارتی وارد عمل شوند خود مدیران بانک‌ها، حوزه صنعت و معدن با تمام توان بخش خصوصی را حمایت کرده تا مردم دارای شغل دچار مشکلات اقتصادی بیشتر نشوند.

کد خبر 5045561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha