۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۶

معاون استاندار کردستان :

سهم کردستان از منابع بانکی کشور کمتر از یک درصد است

سهم کردستان از منابع بانکی کشور کمتر از یک درصد است

سنندج - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: کمتر از یک درصد منابع بانکی کشور متعلق به استان کردستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری ظهر امروز در سی و هشتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه درخواست دریافت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به متقاضیان آسیب‌دیده از کرونا به بانک‌ها داده شده است، افزود: تاکنون از این رقم ۶۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است و از این لحاظ رتبه نهم را در کشور داریم.

خالد جعفری با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در همه بخش‌ها همواره دغدغه دولت و مدیران بوده است، اضافه کرد: ۶ دهم درصد منابع بانکی کشور متعلق به کردستان است که اگر اعتمادسازی شود و درصد سپرده‌ها را افزایش بدهیم، سهم استان نیز از این منابع افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به پرداخت پنج هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال گذشته به متقاضیان استان کردستان، افزود: این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد، ضمن اینکه در سال جاری هم تاکنون چهار هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قسمت‌های مختلف به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به برنامه‌ریزی برای شناسایی واحدهای نیمه‌فعال و راکد استان در ابتدای امسال و تشکیل کارگروهی برای تأمین منابع مالی آن اشاره کرد و گفت: در بحث پرداخت تسهیلات به واحدهای صنفی و تولیدی آسیب‌دیده از کرونا جز چهار استان موفق کشور بوده‌ایم.

وی از پیشنهاد اتاق بازرگانی برای تشکیل ستاد احیای واحدهای تولیدی زیان‌دیده از کرونا استقبال و از همکاری برای اجرای آن خبر داد.

کد خبر 5045601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha