۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۹

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس:

کنگره «امامزاده پیرمراد (ع)» بهمن ماه برگزار می‌شود

کنگره «امامزاده پیرمراد (ع)» بهمن ماه برگزار می‌شود

شیراز- معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس اعلام کرد: کنگره موضوعی «امامزاده پیرمراد (ع)» استهبان بهمن ماه به میزبانی استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رحیم صفری گرایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های انجام گرفته پرداخت و گفت: از بدو شیوع کرونا، ۴ کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی در بقاع متبرکه راه اندازی شد که حاصل آن تولید ۲۱۰ هزار و ۶۰۰ عدد ماسک بود که به طور رایگان در امامزادگان، مراکز درمانی و میان نیازمندان توزیع شد.

وی با اعلام اینکه ۸ هزار و ۱۱۰ دستکش بهداشتی و ۲۳ هزار لیتر ماده ضدعفونی در این کارگاه‌ها تولید شد، ادامه داد: ۷۶۰ بقاع متبرکه سطح استان و اماکن مذهبی به طور شبانه روزی ضدعفونی می‌شد.

به گفته معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس، توسط مراکز افق بقاع متبرکه اوقاف فارس ۳۵۶۲ خانواده نیازمند پیرامون بقاع شناسایی شد که ۱۰ هزار و ۹۴۴ بسته معیشتی در اختیار این نیازمندان قرار گرفت.

صفری گرایی با بیان اینکه ۱۸ مرکز افق در سال گذشته ایجاد شد، افزود: امسال ۳۰ مرکز هدف قرار دادیم که ایجاد شود و تلاش می‌کنیم تعداد این مراکز به ۵۰ باب برسد.

وی در ادامه گفت: از محل اجرای نیت واقفین در استان فارس ۶ هزار پرس غذا طی ۱۸ روز تهیه و توزیع شد و ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد به مناسبت عید غدیر آزاد شدند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس از توزیع ۵ هزار و ۱۰۰ بسته تحصیلی به ارزش تقریبی ۵ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال بین دانش آموزان استان خبر داد و افزود: تاکنون ۵۹ هزار و ۱۹۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان توزیع شده است.

وی اعلام کرد: در دهه وقف سال جاری که از ۲۵ مهرماه تا ۶ آبان ادامه دارد افزون بر آمار اعلام شده، ۱۰ هزار بسته معیشتی توزیع خواهد شد.

کد خبر 5048086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha