معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

«سمت» بازوی وزارت علوم در حمایت از تولید آثار علوم انسانی می‌شود

«سمت» بازوی وزارت علوم در حمایت از تولید آثار علوم انسانی می‌شود

غلامحسین رحیمی گفت: با تعریف نقشهٔ راه جدید و ایجاد تمرکز در زیر مجموعه‌های وزارت علوم، «سمت» بتواند در جایگاه تنها بازوی وزارت علوم در مسیر حمایت از تولید آثار علوم‌ انسانی و ... قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه محسن شریفی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی این وزارتخانه صبح روز گذشته، ۲۲ مهرماه در محل سازمان «سمت» حاضر شدند و در جلسه‌ای مشترک با حجت‌الاسلام محمد ذبیحی رئیس این سازمان و جمعی از معاونان و مدیران ارشد این مرکز علمی و پژوهشی شرکت کردند.

در ابتدایی این دیدار زهرا ابوالحسنی چیمه رئیس پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی سازمان «سمت» و سرپرست مدیریت پژوهشی این سازمان به توضیح ساختار ارکان تحت مدیریت خود پرداخت و با تشریح عملکرد گروه‌های پژوهشی سازمان «مطالعه و تدوین» معاون وزیر عتف را در جریان آخرین تحولات ساختاری و دستاوردهای پژوهشی «سمت» قرار داد.

ابوالحسنی با بیان توصیفی از ساختار پژوهشی «سمت» به تشریح توانمندی‌ها و برنامه‌های آتی این سازمان در حوزه پژوهش پرداخت و به دستاوردهای «سمت» در راه تدوین کتب درسی دانشگاهی اشاره کرد. این عضو هیأت علمی سازمان «سمت» همچنین با نگاهی مقایسه‌ای به بیان نقاط مشترک و ویژگی‌های متمایز سازمان «سمت» با مراکز علمی مشابه و معتبر خارج از کشور پرداخت.

در این جلسه که حمیدرضا خادمی معاون پژوهشی، محمدرضا سعیدی معاون نظارت علمی - فنی و محمد آریامنش معاون اجرایی سازمان نیز حضور داشتند طرفین به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون شرح وظایف سازمان «سمت» و ارائه آمارهایی از عملکرد این سازمان در چند دهه گذشته پرداختند.

همچنین معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به دو وجه برجستهٔ سازمان «سمت» یعنی وجه تخصص در انتشار کتاب به خصوص کتاب دانشگاهی و وجه پژوهشی این سازمان که در معرفی پژوهشکده «تحقیق و توسعه علوم‌انسانی» وابسته به «سمت» به آن پرداخته می‌شود ابراز امیدواری کرد به‌زودی و با تعریف یک نقشهٔ راه جدید و ایجاد تمرکز در زیر مجموعه‌های وزارت علوم، «سمت» بتواند در جایگاه تنها بازوی وزارت علوم در مسیر حمایت از تولید آثار علوم‌انسانی و حتی علوم پایه در سراسر کشور قرار گیرد و امکانات حمایتی وزارت علوم از طریق سمت به شیوه‌ای متمرکز در اختیار جامعه علمی کشور قرار گیرد.

پس از این جلسه نیز رحیمی بازدیدی از ساختمان شمارهٔ دو سازمان «مطالعه و تدوین» که در مراحل پایانی ساخت خود قرار دارد داشت و از نمایشگاه موقتی که در محل آن ساختمان به شکل محدود برپا شده بود دیدن کرد.

کد خبر 5048230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha