۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴

در جلسه بررسی پروژه اقدام ملی مسکن مطرح شد؛

تناسبی بین عرضه و تقاضا در بخش ساخت و ساز وجود ندارد

تناسبی بین عرضه و تقاضا در بخش ساخت و ساز وجود ندارد

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه تناسبی بین عرضه و تقاضا در بخش ساخت و ساز وجود ندارد که همین امر سبب مشکلات زیادی در این حوزه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی قبل از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در استان که با حضور برخی مدیران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همراه بود، گفت: با وجود اینکه طبق قانون دولت وظیفه تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد را دارد اما انتظار داریم در شرایط کنونی سازمان‌ها و نهادهای انقلابی که امکانات خوبی در اختیار دارند، بیش از پیش در این حوزه فعال بوده و یاری گر دولت باشند.

وی سیاست‌های حوزه مسکن را در کشور موفق ندانسته و گفت: متأسفانه این سیاست‌ها تاکنون نتوانسته مشکلات این بخش را حل کند. متأسفانه تناسب خوبی بین عرضه و تقاضا در بخش ساخت و ساز وجود ندارد. از سوی دیگر برنامه ریزی های حوزه مسکن با اهداف درستی شکل نگرفته و همین امر سبب افزایش قیمت‌ها و ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه شده است.

پورمحمدی ادامه داد: برخی‌ها موافق ساخت مسکن ارزان قیمت و بی کیفیت برای مردم بوده و هستند که انتقاد بزرگی به این افراد وارد است. این نوع تصمیمات، نیازهای این حوزه را به درستی برطرف نمی‌کند.

وی با اشاره‌ای به اجاره طرح مسکن مهر در کشور گفت: نسبت به اجرای نادرست این طرح نیز انتقاد بالایی وجود دارد چرا که این طرح سبب ایجاد حاشیه نشینی مدرن شهری شده و حتی برخی از این واحدها در تعدادی از شهرها فاقد متقاضی هستند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: از زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی می‌توان برای ساخت مسکن نیازمندان استفاده کرد و از سوی دیگر نباید از ظرفت خیران حوزه مسکن غفلت کرد.

یک چهارم جمعیت تبریز در سکونت گاه‌های غیررسمی ساکن شده‌اند

وی در ادامه با اشاره‌ای به وجود سکونت گاه‌های غیررسمی در تبریز گفت: یک چهارم جمعیت تبریز در این سکونت گاه‌ها سکنی گزیده‌اند که در صورت وقوع یک حادثه می‌تواند بحران ساز باشد که دستگاه‌های مسئول باید سریعاً نسبت به ساماندهی این مناطق اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با قدردانی از اهتمام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای اجرای پروژه‌های مختلف محرومیت زدایی و ساخت مسکن در استان، گفت: امیدواریم این همکاری‌ها در آینده نزدیک گسترش یابد.

جواد رحمتی ادامه داد: در سایه این همکاری‌ها، امیدواریم بتوانیم مشکلاتی همچون سکونت شهروندان در مناطق پرخطر و غیرایمن را رفع کرده و مشکل تأمین مسکن برای افراد نیازمند و فاقد مسکن را رفع کنیم.

برنامه ریزی برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای افراد نیازمند

رئیس هیأت مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های این ستاد برای تأمین مسکن در کشور گفت: برنامه‌های ستاد در ۳۰ استان کشور آغاز شده که در این زمینه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای افراد فاقد مسکن و نیازمند کشور را در برنامه داریم.

علی‌اکبر محرابیان ادامه داد: ۸۰ هزار قطعه زمین تاکنون در اختیار ما قرار گرفته که بخشی از آن‌ها توسط دولت و بخشی دیگر نیز توسط خود ستاد تأمین شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های مسکن استان و همکاری همه جانبه ستاد با مسئولان استانی برای اجرایی شدن این پروژه‌ها گفت: زمین‌های درنظر گرفته برای اجرای پروژه‌های مسکن در استان از موقعیت و مرغوبیت بسیار خوبی برخوردار بوده و موارد فنی همچون الزامات زیست محیطی و شهرسازی به درستی در آن رعایت شده است.

کد خبر 5053360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha