۵ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۴۰

فرماندار اسکو خبر داد؛

تکمیل خط انتقال فاضلاب اسکو با اعتباری بالغ بر۵۷ میلیارد ریال

تکمیل خط انتقال فاضلاب اسکو با اعتباری بالغ بر۵۷ میلیارد ریال

اسکو- فرماندار شهرستان اسکو از تکمیل خط انتقال فاضلاب اسکو با اعتباری بالغ بر۵۷ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک رضی منش اظهار داشت: پروژه جمع آوری و دفع فاضلاب بهداشتی شهر اسکو به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی شهر و با پیگیری‌های جدی و تشکیل جلسات متعدد، در دهه فجر سال گذشته کلنگ زنی شد.

وی افزود: اولین اولویت شروع پروژه تکمیل خط انتقال فاضلاب به طول ۱.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت و این قسمت از پروژه در چند روز اخیر به اتمام رسیده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شروع عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب دومین اولویت پروژه بود که به دلیل شیوع کرونا، شرایط اقتصادی کشور و عدم تخصیص منابع مصوب، با کندی اجرا موجه شد؛ خوشبختانه با تخصیص و ابلاغ اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال حداکثر تا ۱۰ روز، عملیات اجرایی از سر گرفته خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسکو یادآور شد: فاز اول این پروژه شامل ۱۰ کیلومتر بوده و تلاش می‌کنیم تا تیرماه سال آینده اجرایی و همزمان با عملیات اجرایی، انشعابات به مردم واگذار شود.

وی ادامه داد: احداث تصفیه‌خانه از مهم‌ترین بخش‌های پروژه جمع آوری و دفع فاضلاب بهداشتی هر شهر بوده که این امر نیز با پیگیری‌های جدی فرمانداری و طبق تفاهم نامه شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت عمران سهند، با برآورد اولیه ۱,۰۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار برای جمعیت پذیری ۱۰۷۸۰۹ نفر در حال تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی است.

وی افزود: تصفیه خانه به طور متمرکز برای شهرهای اسکو، خسروشاه و فاز ۴ سهند با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب در روز فعال خواهد بود.

رضی منش در ادامه تشریح کرد: اخیراً مبلغ ۵۷۰ میلیارد ریال برای پروژه تصفیه خانه از طریق شرکت آب و فاضلاب استان ابلاغ شده که برابر تفاهم نامه و تزریق سهم شرکت عمران در این پروژه با جدیت تمام عملیات اجرایی این پروژه دنبال خواهد شد.

وی گفت: اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب اسکو به طول شش کیلومتر در فاز اول با اعتبار تقریبی دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از مهم‌ترین اقدامات شهرستان در راستای نوسازی زیرساخت‌های آبرسانی شهری بوده و فاز دوم پروژه نیز از فرودین سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسکو در پایان گفت: حفر چاه ۲۵۲ متری در محله فسقندیس با اعتبار ۴۸۰ میلیون تومان و پیگیری تجهیز و نیرو رسانی با اعتبار تقریبی ۹۰۰ میلیون تومان گامی بلند در راستای تأمین آب پایدار شهری اسکو و پدافند غیرعامل بود که در طول سال ۹۹ پیگیری و به اتمام رسیده است.

کد خبر 5056978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha