۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲

معاون وزیر علوم خبر داد

مشکل بیش از ۴ هزار عضو هیات علمی فاقد ردیف استخدامی حل شد

مشکل بیش از ۴ هزار عضو هیات علمی فاقد ردیف استخدامی حل شد

معاون اداری، مالی وزارت علوم از حل مشکل تعداد ۴۰۷۱عضو هیات علمی فاقد ردیف استخدامی مشغول خدمت در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از وزارت علوم، محمدتقی نظرپور گفت: پس از پیگیری‌های انجام گرفته و انجام نیازسنجی از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، ارسال آگهی استخدام و تایید سازمان اداری استخدامی کشور و مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای اخذ تاییدیه، تامین اعتبار در خصوص جذب نیروی انسانی غیر هیات علمی اقدامات موثری انجام گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت موفق به اخذ ۹۰۱ شناسه کارمندی برای اعضای غیر هیات علمی برای دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری شده‌ایم.

معاون اداری مالی وزارت علوم با تشریح اقدامات وزارت علوم برای حل مشکل اعضای هیات علمی فاقد ردیف استخدامی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور اعلام کرد: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته، مشکل تعداد ۴۰۷۱ نفر از اعضای هیات علمی که از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۸ بدون داشتن ردیف استخدامی به خدمت در نهادهای علمی درآمده‌اند، حل شد و ردیف استخدامی این افراد از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور تخصیص یافت.

وی افزود: در راستای حل این مشکل انباشته شده از سال‌های قبل و با پیگیری‌های وزارت علوم طی برنامه ششم توسعه، تعداد ۶۰۰۰ ردیف استخدامی در اختیار وزارت متبوع قرار گرفته است که تعداد ۴۰۷۱ نفر از اعضای هیات علمی طی سال‌های گذشته از این محل تخصیص پیدا کرد و مابقی ۹۶۵ نفر نیز در سال ۱۳۹۹ و ۹۶۴ نفر در سال ۱۴۰۰ جذب خواهند شد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم همچنین در خصوص بررسی شرایط جذب و بکارگیری عضو جدید هیأت علمی در دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور، خاطر نشان کرد: اخیراً بخشنامه مرتبط با موضوع از سوی ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ارسال شده است که بر اساس آن روند قانونی جذب اعضای جدید هیأت علمی باید منطبق بر اخذ نامه تأییدیه تأمین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور باشد لازم به ذکر است که همه اقدامات فوق توسط حوزه‌های مختلف ستاد وزارت عتف صورت می‌پذیرد.

کد خبر 5058315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امین IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      9 4
      به پیر به پیغمبر مشکل من هنوز حل نشده! من از مهر ۹۸ تا الان منتظر ردیف استخدام هستم. در تمام این مدت حق التدریس بودم؛ اخه انصاف نیست. الان اون کسی که دانشگاه باهاش راه اومده و حکم داخلی زده و حقوق از خزانه گرفته باید مشکلش حل بشه ولی چرا مشکل من که شرایطم حادتره رو حل نمی کنید.
    • امیری IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      12 4
      من فراخوان سال ۹۷ شرکت کردم. تا این لحظه حتی پول حق التدریس هم ندادن، چه برسه حقوق از خزانه؟!! آقای نظرپور چطور از ما که زیرمجموعه شون هستیم بی خبرن؟ والا یه ساله نه خبری از ردیف استخدامی هست نه حتی حکم داخلی. تا وقتی ردیف نباشه، فقط حق التدریس هستیم و پولی هم بما ندادن از خزانه
      • امین IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
        11 2
        دوست عزیز متاسفانه من هم مثل شما از فراخوان شهریور ۹۷ منتظر هستم... نمیدونم کسی نیست درد دل ما رو بشنود. هر بار هم زنگ میزنم به وزارت علوم، میگن که منتظر تامین اعتبار هستند.
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      14 0
      لطفا به فکر متناسب سازی حقوق هیات علمی هم باشید.
    • راضیه IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      1 12
      کاش ما هم هیات علمی بودیم ظاهرا فقط باید برای عده خاصی کار کرده افزایش نجومی حقوق ها را داد، پست ایجاد کرد. کارمند با این همه کار و مشکلات معیشتی هیچی
      • مهدی AE ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
        4 0
        هیات علمی شدن با ای کاش ای کاش نمی‌شود دردها و سختی‌ها باید کشید والبته بیرونش مردم را میسوزاند و اندرونش ما را
    • arman IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      8 2
      سلام. متاسفانه الکی میگن. من فراخوان شهریور ۹۷ اقدام کرده ام. الان یک ساله منتظر ردیف هستم. هیچ حقوقی هم ندادن بهمون. خبرگذاری مهر لطفا پیگیر باشین و حرف بی پایه مسولین مبنی بر حل مشکل هیات علمی را منتشر نکنید. این خبر چند بار با عناوین مشابه نشر پیدا کرده ولی حقیقت نداره. با تشکر
      • محبوبه IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
        4 2
        از پارسال ماهی یه بار میگن مشکل حل شده ولی من از 97 تا الان کد استخدامی ندارم.مسئولان وزارت علوم خودشون میتونن یک ماه بدون حقوق کار کنن؟ ما با خرج زندگیمون چکار کنیم؟
    • IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      8 0
      دوستان من فراخوان بهمن۹۷وهنوزفاقدشناسه هستم. اما هفته قبل، ازدانشگاه اعلام شد که وزارت طی این هفته مجوزها رو به دانشگاه ابلاغ خواهد کرد و جهت ثبت مشخصات در سامانه کارمندایران و سپس صدور حکم اقدام خواهد شد. به نظر این بار خبر درست میرسه. انشالله
      • علی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
        4 4
        دوست عزیز مشکل بعدی برای ثبت اطلاعات و ارسال به برنامه و بودجه استان ها در سامانه کارمند ایران غیرفعال بودن گزینه هیات علمی است. احتمالا چند ماهی هم باید منتظر باشیم تا دست مبارک کارمند بالا رود و این گزینه را فعال کند. لطفا از طریق سازمان اداری استخدامی پیگیری کنید تا این مشکل زودتر حل شود.
      • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
        1 2
        دوستان من فراخوان بهمن ۹۷ بودم و امروز بالاخره ردیف استخدامی به من تخصیص یافت و مشخصاتم در سامانه کارمند ایران ثبت شد. دانشگاه در حال انجام مراحل صدور حکم است. از طریق کارگزینی دانشگاه تان پیگیر باشید.
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      5 0
      دوست گرامی-آقای علی- اگر شماره ای از سازمان استخدامی برای پیگیری امور دارید هم قرار دهید تا اگر مشکلی که فرمودید پیش آمد، بتوان پیگیری کرد.
      • علی IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
        2 0
        سازمان اداری استخدامی آقای مهدی نیا اگر کسی تونسته ثبت کنه با عنوان شغلی هیات علمی اعلام کنه لطفا...
      • امین IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
        2 0
        سلام. بالاخره مشکل ردیف حل شد ولی الان مشکل نبود گزینه هیات علمی در سامانه کارمند ایران رو داریم!!!!