۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۸

استاندار گیلان:

همزیستی مسالمت آمیز اقوام مختلف سرمایه‌ای برای توسعه گیلان است

همزیستی مسالمت آمیز اقوام مختلف سرمایه‌ای برای توسعه گیلان است

رشت- استاندار گیلان گفت: تنوع اقوام در گیلان و همزیستی مسالمت آمیز میان آنها سرمایه‌ای در جهت توسعه گیلان است که باید بیش از گذشته به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در همایش وحدت بین علمای شیعه و سنی گیلان در مصلای امام خمینی (ره) رشت، اظهار کرد: پیامبر اسلام معجزه کلام وحی، و کتاب آسمانی قرآن صداقت، ایمان، علم و توسعه را برای تمام بشر در همه اعصار به ارمغان آورد.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیامبر اسلام مطابق آیات قرآن بهترین الگو در مسیر هدایت است، بیان کرد: پیامبر برای همه اعصار بهترین الگو محسوب می‌شود و امروز در شرایطی میلاد پیامبر را جشن می‌گیریم که بیش از هر زمان دیگری به تمسک جستن به اخلاق و سیره ایشان نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره توبه عنوان دارد که فرستاده‌ای از میان خودتان به سوی شما آمده که رحمت او همه انسان‌ها را در بر می‌گیرد، افزود: اقدام امام (ره) در نامگذاری هفته وحدت حاصل اندیشه‌ای حکیمانه بود تا جهان اسلام در برابر بدخواهان مصون بماند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه امروزه مسلمانان باید متحدتر از قبل، با هوشیاری توطئه‌ها را بشناسند و با آنها مقابله کنند، گفت: وحدت، اصلی‌ترین رمز موفقیت و برتری بر صف پیوسته دشمنانی است که از یکپارچگی ما هراس دارند.

وی با اشاره به اینکه باید با تقویت روح برادری و با تاکید بر اشتراکات فراوان در جامعه اسلامی، فرامین قرآنی را اجرایی کنیم، افزود: استان گیلان از جمله جوامع شاخص در اتحاد میان شیعه و سنی است و وحدت از مظاهر تقوای الهی است و باید بر تقویت آن تاکید کنیم.

زارع با بیان اینکه مردم قدرشناس ما همواره در برابر ظلم ایستادگی کرده‌اند، عنوان کرد: با تقویت وحدت ملی، از هویت دینی و اسلامی خود پاسداری و دشمنان را ناامید می‌کنیم و این انسجام، رمز پیروزی بر تمام دشواری‌هاست.

استاندار گیلان اظهار داشت: تنوع اقوام در گیلان و همزیستی مسالمت آمیز میان آنها سرمایه‌ای در جهت توسعه گیلان است که باید بیشتر از گذشته به کار گرفته شود.

کد خبر 5058394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha