۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی خبر داد؛

مشارکت ۶۰ مسجد اراک در طرح آب‌رسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان

مشارکت ۶۰ مسجد اراک در طرح آب‌رسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان

اراک - دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: ۶۰ مسجد در شهر اراک در طرح آب‌رسانی به روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان با عنوان «نذر طفل رباب» مشارکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا تاج آبادی روز چهارشنبه در نشست جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان مرکزی با مسئولین شهرداری اراک اظهار کرد: جبهه فرهنگی اجتماعی بنا به تأکیدات رهبر معظم انقلاب شکل گرفته و جبهه‌ای مردمی است و در مرحله سوم کمک رسانی به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان با هدف آبرسانی به روستاهای محروم از آب آشامیدنی مشارکت کرده است.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: با توجه به بازدیدهای به‌عمل آمده جهادگران جبهه فرهنگی اجتماعی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان مشخص شد که ۱۳۰۰ مورد از این روستاها با مشکلات بهداشتی آب شرب مواجه هستند که با همکاری مسئولین و شرکت آب و فاضلاب منطقه و کمک‌های مردمی عملیات لوله گذاری در روستاهای مربوطه انجام شد.

وی ادامه داد: عملیات لوله گذاری بعضی از این روستاها به‌صورت جهادی و مردمی با رقمی معادل فقط ۱۵ میلیون تومان حل شده است با اینکه به گفته مسئولین شرکت آب و فاضلاب منطقه می‌توانست با هزینه‌های میلیاردی همراه باشد.

تاج آبادی گفت: با کمک مساجد، ائمه مساجد، هیأت‌ها، مداحان، مؤسسات فرهنگی و اجتماعی کمک‌های لازم برای اجرای طرح آبرسانی به نیت نذر طفل رباب حضرت علی اصغر (ع) جمع آوری شد و می‌توان گفت ۶۰ مسجد در شهر اراک در این طرح اعلام آمادگی کردند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح آبرسانی به روستاهای مردم استان سیستان در منطقه چابهار قرارگاه مردمی شهید قاسم سلیمانی متشکل از استان‌های فارس، مرکزی، همدان، قزوین و… ایجاد شد.

به گفته تاج آبادی از ۱۳۰۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان ۷۲ روستا بسیار محروم هستند که با مشارکت قرارگاه شهید سلیمانی آبرسانی ۸۰ درصد آنها انجام شده است.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه احداث سیل بند نیاز اصلی بعضی از روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان بوده است، بیان کرد: یکی از خدمات جبهه مردمی استان احداث سیل بند به طول ۱۷ کیلومتر به درخواست خود مردم بود.

تاج آبادی گفت: بنا به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مسئولین جبهه فرهنگی اجتماعی باید حلقه میانی بین مردم و مسئولین باشند تا بتوان کارهای بیشتری را برای مردم در مناطق محروم انجام داد.

به گزارش مهر، در پایان این نشست، از سوی جبهه فرهنگی استان مرکزی از اقدامات محمد کریم شفیعی شهردار اراک و حمید کربلایی حسنی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در خصوص فضاسازی شهری مربوط به طرح آبرسانی روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5058569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha