۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

داروی «نانوکامپوزیت» تاییدیه علمی برای درمان کرونا ندارد

داروی «نانوکامپوزیت» تاییدیه علمی برای درمان کرونا ندارد

اصفهان - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: داروی «نانوکامپوزیت» تاییدیه علمی برای درمان کرونا ندارد و همه آنچه درباره این دارو در فضای مجازی منتشر شده تنها در حد ادعاست.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تأیید یک دارو برای درمان بیماری، در همه کشورهای جهان نیاز به طی مراحل مختلف علمی دارد، اظهار داشت: بدین ترتیب افرادی که نسبت به تولید دارو اقدام می‌کنند باید مراحل علمی مشخصی را ثبت و طی کنند و اسناد و شواهد تأیید هر مرحله را نیز به مراجع ذی‌صلاح ارائه دهند.

وی افزود: مراجع ذی‌صلاح در صورت تأیید مراحل طی شده نسبت به بررسی ادعای تأثیر آن دارو از نظر ایمنی و اثر بخشی تصمیم گیری می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دارویی به نام «نانوکامپوزیت» هیچ تاییدیه علمی برای درمان کرونا ندارد، ابراز داشت: این دارو نه تاییدیه بررسی‌های آزمایشگاهی و حیوانی را دارد و نه بررسی‌های انسانی روی آن انجام شده است.

وی تاکید کرد: مراحل تحقیقاتی داروی ادعا شده در هیچ دانشگاه و یا مؤسسه معتبری ثبت نشده است و همه مواردی که انجام شده تنها در حد یک ادعا در شبکه‌های اجتماعی بوده است.

نجیمی با بیان اینکه قرار دادن هر نوع دارویی در دسترس مردم بدون دریافت مجوز مراجع ذی‌صلاح علمی تخلف است، افزود: باید توجه داشت در حوزه درمان کرونا هیچ یک از سازمان‌های علمی و حتی سازمان جهانی بهداشت داروی اختصاصی و مؤثری برای درمان کرونا معرفی نکرده‌اند.

وی افزود: مردم باید درباره هر آنچه در حوزه درمان کرونا به آنها ارائه می‌شود تحقیق کنند، تنها بر ادعاهای مبتنی بر علم توجه داشته باشند و تحت تأثیر اظهارات افراد غیرکارشناس قرار نگیرند.

کد خبر 5059181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha