۸ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۱۲

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان:

پیامبر اکرم(ص) افق زندگی فردی مردم را به همنوع‌دوستی ارتقا داد

پیامبر اکرم(ص) افق زندگی فردی مردم را به همنوع‌دوستی ارتقا داد

کاشان - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: پیامبر اکرم(ص) افق زندگی فردی مردم و امت خود را به همنوع دوستی ارتقا داد.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر پنج شنبه در مراسم کلنگ زنی مجتمع آموزشی ورزشی خبرساز زنده یاد حاج جواد مازوچی اظهار داشت: اگر ملاکی برای ارزیابی انسان وجود داشته باشد آن را باید در حوزه انسان دوستانه ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه دیگر ارزش‌ها مثل عبادت شخصی هستند، ابراز داشت: آنچه که در رفتار و کردار یک انسان قابل ارزش است فعالیت‌های اجتماعی اوست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به فرمایشی از رسول اکرم (ص) تصریح کرد: در این فرمایش اشاره شده است که بهترین مردم نه عابدترین بلکه کسی است که بیشترین نفع از او به دیگران برسد.

وی با اشاره به اینکه هرچقدر نفع و انتفاع از هر انسان بیشتر به دیگر انسان‌ها و مردم برسد دارای ارزش بیشتری در نزد پروردگار است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) افق زندگی فردی مردم را به همنوع دوستی و انسان دوستی و نفع رساندن به دیگران ارتقا داد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به آموزه‌های قرآن کریم بیان داشت: قرآن تنها کتاب آسمانی است که یک نگاه عام بشری دارد و این موضوع به این دلیل است که آورنده این کتاب خود رحمة للعالمین بود.

وی با اشاره به توهین و هتاکی غربی‌ها به پیامبر رحمت (ص) افزود: این اقدامات به نوعی آزمایش است تا عکس العمل جامعه اسلامی را ببینند و بر اساس آن نقشه‌های ضد اسلام را برنامه ریزی کنند.

تاکید کرد: نگاه پیامبر یک نگاه بشری و انساندوستانه بود و امت پیامبر هم باید با الگوبرداری از ایشان نگاه همنوع دوستانه به همدیگر داشته باشند.

کد خبر 5059498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha