۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶

در موضوعات مهندسی و علوم پایه؛

دانشگاه لرستان در میان برترین‌های رتبه بندی «تایمز» قرار گرفت

دانشگاه لرستان در میان برترین‌های رتبه بندی «تایمز» قرار گرفت

خرم‌آباد- براساس رتبه بندی نظام معتبر بین المللی تایمز، حوزه‌های مهندسی و علوم پایه دانشگاه لرستان حائز رتبه‌های برتر یازدهم و ششم در سطح دانشگاه‌های کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رتبه بندی موضوعی نظام معتبر بین المللی تایمز منتشر شد و اسم دانشگاه لرستان نیز برای اولین بار در این رتبه بندی قرار گرفته است.

این رتبه بندی شامل اسامی دانشگاه‌های جهان براساس موضوعات مختلف علوم مهندسی، فناوری، علوم پایه، علوم انسانی، علوم زیستی، تجارت و اقتصاد، علوم اجتماعی، آموزش و … می‌شود و ۳۸ دانشگاه کشور در این ارزیابی قرار گرفته‌اند که رشته فنی و مهندسی و خصوصاً رشته عمران دانشگاه لرستان در جایگاه ۱۱ کشور قرار گرفته است و رتبه جهانی ۴۰۱ تا ۵۰۰ را کسب کرده است.

رشته‌های فنی و مهندسی به ویژه رشته مهندسی عمران دانشگاه لرستان در این رتبه بندی در جایگاه خیلی خوبی قرار گرفته است؛ به طوری که نسبت به دانشگاه‌های منطقه از جمله کردستان، رازی کرمانشاه، بوعلی همدان و ایلام در رتبه بالاتری قرار گرفته و در منطقه رتبه اول را کسب کرده است.

رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه لرستان حتی از برخی دانشگاه‌های تهران مانند دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شهید بهشتی، خوارزمی و شهید رجایی هم رتبه بالاتری کسب کرده است.

در رتبه بندی معتبر تایمز، تعداد ۳۷ دانشگاه از ایران به عنوان دانشگاه‌های برتر حوزه (موضوع) علوم پایه معرفی شده‌اند.

در این رتبه بندی با موضوع علوم پایه، دانشگاه لرستان در لیست دانشگاه‌های ایرانی در رتبه ۷ قرار گرفته است که مربوط به رشته‌های شیمی، زمین شناسی و محیط زیست است.

همچنین در موضوع علوم پایه، در فهرست دانشگاه‌های جهان، دانشگاه لرستان، رتبه جهانی ۵۰۱ تا ۶۰۰ را کسب کرده است.

شاخص‌های مورد نظر در ارزیابی تایمز، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، استناد به مقالات، توانمندی دانشگاه در کمک به صنعت و چشم انداز بین المللی بوده است.

براساس این گزارش، برخی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و کشورهای مکزیک، چین و ترکیه در این رتبه بندی پایین‌تر از دانشگاه لرستان قرار گرفته‌اند.

کد خبر 5060474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha